До Міжнародного дня інвалідів на факультеті соціальної та психологічної освіти відбувся Круглий стіл за темою: «Центр соціальної та освітньої інтеграції осіб з особливими потребами: передумови і перспективи».

Почесною гостею заходу була заступник міського голови, начальник управління праці та соціального захисту населення Уманської міської ради Галина Кучер, яка розповіла про досвід професійного навчання людей з особливими потребами на прикладі міста Умань. Про важливість координації зусиль державних установ, навчальних закладів, закладів соціальної сфери та громадських організацій у соціалізації та освітній інтеграції осіб з особливими потребами говорила кандидат педагогічних наук, доцент, декан факультету соціальної та психологічної освіти Оксана Кравченко.


Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри корекційної педагогіки та психології Ірина Демченко розповіла про зміст і напрями діяльності науково-дослідної лабораторії інклюзивної педагогіки, а кандидат педагогічних наук, викладач кафедри соціальної педагогіки, соціальної роботи та історії педагогіки Майя Перфільєва охарактеризувала тему «Безперервність освіти осіб з обмеженими функціональними можливостями: досвід Польщі (м. Гнєзно)». Методист Центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів «Пролісок» Тетяна Дубенко окреслила актуальні проблеми реабілітації дітей-інвалідів. Координатор Студентської соціально-психологічноЇ служби» Ольга Підгорна виступила з доповіддю: «Вплив мистецтва на формування морального та соціального здоров’я дітей та молоді з обмеженими можливостями», викладач кафедри психології Наталія Шеленкова підняла тему психологічних особливостей людей з різними психофізичними порушеннями, а кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки, соціальної роботи та історії педагогіки Ірина Албул акцентувала увагу присутніх на соціально-педагогічній підтримці осіб з обмеженими функціональними можливостями.

Учасники круглого столу наголошували, що люди з інвалідністю мають отримувати необхідну підтримку в процесі набуття освіти, організації їх трудової діяльності та в суспільному житті. Процес навчання людей із функціональними обмеженнями тісно пов‘язаний із процесом їх соціалізації упродовж усього життя. Тому інтеграція таких людей у навчальний процес суттєво полегшує їх подальшу інтеграцію у суспільство, оскільки передбачає спільне навчання людей із інвалідністю з іншими людьми. Але, як наголошували учасники заходу, інтеграція людей із різним станом здоров‘я в освітнє середовище ще не гарантує її учасникам рівного доступу до навчання, оскільки у деяких із них можуть бути специфічні освітні потреби. Тому для забезпечення рівних можливостей для освіти людей із інвалідністю необхідно запровадити комплекс заходів, що забезпечать повноцінний процес реального включення осіб з інвалідністю у навчально-виховний процес.

Учасники круглого столу прийняли одностайне рішення про необхідність на регіональному рівні об’єднання зусиль сім’ї, закладів соціальної сфери, громадських організацій та громади в цілому до вирішення нагальної проблеми не лише сьогодення, а й майбутнього – забезпечення рівних можливостей для осіб з особливими потребами.


Пресцентр УДПУ