На факультеті іноземних мов Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини відбувся Міжнародний дискусійний освітній форум «МОВА, ОСВІТА, КУЛЬТУРА: АНТИЧНІ ЦІННОСТІ – СУЧАСНЕ ЗАСТОСУВАННЯ». Форум став черговою подією в низці щорічних наукових заходів, проведених факультетом іноземних мов УДПУ імені Павла Тичини у тісній співпраці з Інститутом педагогіки НАПН України, Українською асоціацією дослідників освіти, Сумським державним педагогічним університетом імені А.С. Макаренка, Ніжинським державним університетом імені Миколи Гоголя, Глухівським національним педагогічним університетом імені Олександра Довженка, Відділом міждисциплінарних гуманітарних студій Познанського університету ім. Адама Міцкевичата за інформаційної підтримки Британської ради в Україні.

У роботі форуму взяли участь науковці, аспіранти та здобувачі, керівники навчальних закладів та освітніх установ, викладачі, вчителі загальноосвітніх навчальних закладів, студенти та магістранти УДПУ, усі зацікавлені проблемами розвитку освітніх систем, культурних та мовних цінностей, починаючи з античності до сьогодення.

Конференцію відкрила проректор із наукової роботи та міжнародного співробітництва Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, кандидат історичних наук, доцент Владилена Сокирська.

З інформацією про особливості роботи форуму виступила заступник декана з наукової роботи факультету іноземних мов УДПУ, кандидат філологічних наук, доцент Тетяна Піонтковська.

Велику зацікавленість та жваве обговорення викликали доповіді членів президії форуму: завідувача відділу порівняльної педагогіки Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, доктора педагогічних наук, професора О.І. Локшиної (Європейська траєкторія реформи шкільної освіти в Україні); головного наукового співробітника Наукового центру Малої академії наук України, доктора педагогічних наук, професора Н.М Лавриченко (Збагачення освітнього процесу за моделлю обдарованості Рензулі); завідувача кафедри соціально-гуманітарних дисциплін інституту кримінально-виконавчої служби Національної академії внутрішніх справ України, доктора педагогічних наук, професора Л.В. Кнодель (Основні сучасні тенденції національних освітніх систем); завідувача лабораторії навчання іноземних мов Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, кандидата педагогічних наук, доцента В. Г Редька (Компетентнісно зорієнтоване навчання іноземних мов у сучасних ЗНЗ: стан, виклики, перспективи); старшого наукового співробітника науково-дослідного центру Київського університету імені Тараса Шевченка, професора Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка, доктора філософії О. О. Безносюка (Контекстне навчання при підготовці сучасного вчителя); доктора (PhD) Академії імені Яна Длугоша в Ченстохові (Польща) Норберта Моравєца (Демократизація історії: історична освіта і багаторівневий вимір історичної політики держави); завідувача кафедри іноземних мов Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини,  доктора педагогічних наук, професора О. А Заболотної (Українська асоціація дослідників освіти: перші кроки у науковому полі).

Робота форуму пройшла за кількома напрямами, зокрема, такими як: іноземні мови у сучасному світі; стратегічні напрями розвитку іншомовної освіти в середній та вищій школі; освіта і наука зарубіжжя крізь призму порівняльно-педагогічних досліджень; університетські лінгвістичні студії: традиції, сьогодення, перспективи тощо.

Практичної цінності Форуму надали англомовні семінари та круглий стіл, які відбулись другого дня роботи форуму. Тренерами англомовних семінарів були волонтер Корпусу Миру США в Україні, учитель англійської мови загальноосвітнього навчального закладу ІІ-ІІІ ступенів гуманітарного, художньо-естетичного профілю м. Могилева-Подільського Хейлі Грей Біскеглія-Мартін та волонтер Корпусу Миру США в Україні, учитель англійської мови Хриcтинівської спеціалізованої школи № 1 імені О.Є.Корнійчука Кетрін Нієрман.

Форум уже привернув увагу не лише педагогів, а й істориків, філологів, економістів. Хотілося б, щоб він став поштовхом до інтеграції різних галузей наукового знання.

Організатори, факультет іноземних мов Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини вдячний усім учасникам форуму. Саме широкий інтерес науковців із усіх регіонів України, Польщі, Туркменістану, Білорусії, Росії, Вірменії, Китаю дає змогу сподіватися, що цей досвід триватиме й надалі. Наукові дискусії планується продовжити на сторінках науково-педагогічного журналу «Порівняльно-педагогічні студії».

Пресцентр УДПУ