В УДПУ з метою обміну інноваційним досвідом та ідеями щодо методології різних наукових галузей у контексті проведення міждисциплінарних наукових досліджень відбулася Міжнародна наукова конференція «ТРАНСФОРМАЦІЇ В УКРАЇНСЬКІЙ ОСВІТІ І НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ: СВІТОВИЙ КОНТЕКСТ».

У роботі конференції взяли участь науковці, аспіранти та здобувачі, керівники навчальних закладів та освітніх установ, викладачі, вчителі загальноосвітніх навчальних закладів, студенти та магістранти, усі зацікавлені проблемами трансформацій в українській освіті і наукових дослідженнях у глобальному вимірі.

Зважаючи на масштабність і значущість завдань конференції, її організаторами стали: Міністерство освіти і науки України; Британська рада в Україні; Українська асоціація дослідників освіти; офіс трансатлантичної мобільності університету імені Адама Міцкевича; факультет іноземних мов Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини; регіональний центр навчання іноземних мов факультету іноземних мов Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.

До оргкомітету конференції (головаректор Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, доктор педагогічних наук, професор, Заслужений працівник освіти України Олександр Безлюдний) надійшло 266 заявок, тез і статей учасників. На конференції було зареєстровано 266 учасників, із них: 24 доктори наук, 90 кандидатів наук, молодих учених – 133, представників Британської Ради в Україні – 1, представників проекту ЄС «Національний Еразмус+ офіс в Україні» - 1, представників місцевої влади - 1.  На форумі були учасники із Польщі – 4, Вірменії – 2, КНР – 1, Англії – 2, Білорусії – 2, Грузії – 2, Румунії – 1, Росії – 1, Азербайджану - 1.

Конференція відбувалася за низкою напрямів, зокрема:

  1. Академічна мобільність як інструмент входження України у світовий освітній простір.
  2. Освітня теорія і практика у світовому контексті.
  3. Мовний дискурс у соціальній і освітній практиці.
  4. Шкільний учитель іноземних мов нового покоління.

Практичної цінності конференції  надали 5 англомовних семінарів:

  1. «BLOOMS TAXONOMY»

Модератор:  Олена Бевз, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, кандидат педагогічних наук, доцент.

  1. «GIVING AND RECEIVING FEEDBACK»

Модератор:  Алла Гембарук, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, кандидат педагогічних наук, доцент.

  1. «MULTIPLE INTELLIGENCE»

Модератор:  Олександр Коваленко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, старший викладач.

  1. «LESSON PLANNING»

Модератор:  Олена Кернос, загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 11 Уманської міської ради Черкаської області, вчитель.

  1. «BLOOM’S TAXONOMY IN LESSON PLANNING»

Модератор:  Вікторія Безпечанська, Уманський НВК «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №7 – колегіум» Уманської міської ради Черкаської області, учитель.

Модератор:  Світлана Любонько, Уманський НВК «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №7 – колегіум» Уманської міської ради Черкаської області, учитель.

У рамках роботи конференції підведено підсумки п’ятирічної співпраці консорціуму з 20 університетів у рамках міжнародних проектів EMINENCE (2012‑2016) та EMINENCE 2 (2013‑2017), а також заслухано проміжний звіт щодо участі факультету іноземних мов УДПУ в спільному проекті МОНУ і Британської Ради «Шкільний учитель нового покоління». Відбулося засідання  круглих столів на тему: «Освітній і професійний розвиток та трансфер знань у програмі Erasmus Mundus: точка зору випускників програми»; «Світовий досвід підготовки фахівців-хореографів».

Конференція стала поштовхом до інтеграції різних галузей наукового знання, вона привернула увагу не лише педагогів, але й істориків, філологів, економістів.

Наукові дискусії, продовжені на сторінках науково-педагогічного журналу «Порівняльно-педагогічні студії», будуть надруковані разом із рекомендаціями форуму, розробленими у процесі обговорень і круглих столів.

У ході роботи Міжнародної наукової конференції «ТРАНСФОРМАЦІЇ В УКРАЇНСЬКІЙ ОСВІТІ І НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ: СВІТОВИЙ КОНТЕКСТ» були напрацьовані рекомендації. Наукові дослідження мають серйозний потенціал до внесення трансформацій в українську освіту. Але для того, щоб цей потенціал був реалізований повною мірою необхідно, щоб наукові дослідження базувалися на кількох вихідних позиціях:

  1. Вони мають бути підкріплені реальними науковими даними незалежно від того, в якій галузі ці наукові дослідження здійснюються.
  2. Друга позиція пов’язана із питанням академічної доброчесності, яка повинна лежати в основі морального кодексу кожного українського дослідника незалежно від того, в якій галузі він працює.
  3. Лише поєднання зусиль представників різних наукових галузей може привести до комплексного дослідження проблем, які виникають в українській освіті.
  4. Міждисциплінарні зв’язки є важливими у побудові дослідницьких мереж, які можуть поєднати зусилля українських науковців.
  5. Ще одним моментом, який впливає на наукові дослідження, на їхню якість та їх потенціал у реформуванні та трансформаціях в освіті є здобуття міжнародного досвіду, адже освіта будь-якої країни підлягає серйозному впливу процесів глобалізації, європеїзації, інтернаціоналізації, тощо і не може бути трансформована без їх впливів.
  6. Академічна мобільність та реалізація різноманітних наукових проектів є одним із аспектів, які сприяють підвищенню якості наукових досліджень та урахуванню міжнародного досвіду.
  7. Важливим також є переміщення акцентів із ролі українських університетів як партнерів у здійсненні наукових досліджень до ролі інституцій, які оформляють та реалізують проекти, що повністю випливають із потреб самого університету і його досліджень. Для цього необхідна серйозна підготовка і поєднання зусиль науковців із різних галузей.
  8. Наступним моментом, який дозволяє вивести українську освіту та українські наукові дослідження у глобальний простір є мова як засіб комунікації. Процес якісних змін щодо рівня володіння англійською мовою науковців вищих навчальних закладів України дозволить їм брати більш активну участь у заходах на міжнародному рівні, а отже сприятиме майбутній науково-педагогічній діяльності, а також інноваційній діяльності викладача ВНЗ, яка характеризується системним внесенням якісних змін в управлінський і освітній процеси  ВНЗ України.

Конференція стала черговою подією в низці щорічних наукових заходів, проведених факультетом іноземних мов УДПУ імені Павла Тичини у тісній співпраці з МОН України, офісом трансатлантичної мобільності університету імені Адама Міцкевича, Українською асоціацією дослідників освіти. Традиційну інформаційну підтримку конференції надала Британська рада в Україні.

Широкий інтерес до конференції науковців із усіх регіонів України, Польщі, Румунії, Грузії, Вірменії, Білорусі, Азербайджану, Молдови, Китаю, Великобританії дає вселяє надію, що цей досвід матиме продовження.

Пресцентр УДПУ