В УДПУ з метою обміну інноваційним досвідом та ідеями щодо методології різних наукових галузей у контексті проведення міждисциплінарних наукових досліджень відбулася Міжнародна наукова конференція «ТРАНСФОРМАЦІЇ В УКРАЇНСЬКІЙ ОСВІТІ І НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ: СВІТОВИЙ КОНТЕКСТ».
У роботі конференції взяли участь науковці, аспіранти та здобувачі, керівники навчальних закладів та освітніх установ, викладачі, вчителі загальноосвітніх навчальних закладів, студенти та магістранти, усі зацікавлені проблемами трансформацій в українській освіті і наукових дослідженнях у глобальному вимірі.
Зважаючи на масштабність і значущість завдань конференції, її організаторами стали: Міністерство освіти і науки України; Британська рада в Україні; Українська асоціація дослідників освіти; офіс трансатлантичної мобільності університету імені Адама Міцкевича; факультет іноземних мов Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини; регіональний центр навчання іноземних мов факультету іноземних мов Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.
До оргкомітету конференції (голова — ректор Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, доктор педагогічних наук, професор, Заслужений працівник освіти України Олександр Безлюдний) надійшло 266 заявок, тез і статей учасників. На конференції було зареєстровано 266 учасників, із них: 24 доктори наук, 90 кандидатів наук, молодих учених – 133, представників Британської Ради в Україні – 1, представників проекту ЄС «Національний Еразмус+ офіс в Україні» - 1, представників місцевої влади - 1. На форумі були учасники із Польщі – 4, Вірменії – 2, КНР – 1, Англії – 2, Білорусії – 2, Грузії – 2, Румунії – 1, Росії – 1, Азербайджану - 1.
Конференція відбувалася за низкою напрямів, зокрема:
- Академічна мобільність як інструмент входження України у світовий освітній простір.
- Освітня теорія і практика у світовому контексті.
- Мовний дискурс у соціальній і освітній практиці.
- Шкільний учитель іноземних мов нового покоління.
Практичної цінності конференції надали 5 англомовних семінарів:
- «BLOOM’S TAXONOMY»
Модератор: Олена Бевз, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, кандидат педагогічних наук, доцент.
- «GIVING AND RECEIVING FEEDBACK»
Модератор: Алла Гембарук, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, кандидат педагогічних наук, доцент.
- «MULTIPLE INTELLIGENCE»
Модератор: Олександр Коваленко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, старший викладач.
- «LESSON PLANNING»
Модератор: Олена Кернос, загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 11 Уманської міської ради Черкаської області, вчитель.
- «BLOOM’S TAXONOMY IN LESSON PLANNING»
Модератор: Вікторія Безпечанська, Уманський НВК «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №7 – колегіум» Уманської міської ради Черкаської області, учитель.
Модератор: Світлана Любонько, Уманський НВК «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №7 – колегіум» Уманської міської ради Черкаської області, учитель.
У рамках роботи конференції підведено підсумки п’ятирічної співпраці консорціуму з 20 університетів у рамках міжнародних проектів EMINENCE (2012‑2016) та EMINENCE 2 (2013‑2017), а також заслухано проміжний звіт щодо участі факультету іноземних мов УДПУ в спільному проекті МОНУ і Британської Ради «Шкільний учитель нового покоління». Відбулося засідання круглих столів на тему: «Освітній і професійний розвиток та трансфер знань у програмі Erasmus Mundus: точка зору випускників програми»; «Світовий досвід підготовки фахівців-хореографів».
Конференція стала поштовхом до інтеграції різних галузей наукового знання, вона привернула увагу не лише педагогів, але й істориків, філологів, економістів.
Наукові дискусії, продовжені на сторінках науково-педагогічного журналу «Порівняльно-педагогічні студії», будуть надруковані разом із рекомендаціями форуму, розробленими у процесі обговорень і круглих столів.
У ході роботи Міжнародної наукової конференції «ТРАНСФОРМАЦІЇ В УКРАЇНСЬКІЙ ОСВІТІ І НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ: СВІТОВИЙ КОНТЕКСТ» були напрацьовані рекомендації. Наукові дослідження мають серйозний потенціал до внесення трансформацій в українську освіту. Але для того, щоб цей потенціал був реалізований повною мірою необхідно, щоб наукові дослідження базувалися на кількох вихідних позиціях:
- Вони мають бути підкріплені реальними науковими даними незалежно від того, в якій галузі ці наукові дослідження здійснюються.
- Друга позиція пов’язана із питанням академічної доброчесності, яка повинна лежати в основі морального кодексу кожного українського дослідника незалежно від того, в якій галузі він працює.
- Лише поєднання зусиль представників різних наукових галузей може привести до комплексного дослідження проблем, які виникають в українській освіті.
- Міждисциплінарні зв’язки є важливими у побудові дослідницьких мереж, які можуть поєднати зусилля українських науковців.
- Ще одним моментом, який впливає на наукові дослідження, на їхню якість та їх потенціал у реформуванні та трансформаціях в освіті є здобуття міжнародного досвіду, адже освіта будь-якої країни підлягає серйозному впливу процесів глобалізації, європеїзації, інтернаціоналізації, тощо і не може бути трансформована без їх впливів.
- Академічна мобільність та реалізація різноманітних наукових проектів є одним із аспектів, які сприяють підвищенню якості наукових досліджень та урахуванню міжнародного досвіду.
- Важливим також є переміщення акцентів із ролі українських університетів як партнерів у здійсненні наукових досліджень до ролі інституцій, які оформляють та реалізують проекти, що повністю випливають із потреб самого університету і його досліджень. Для цього необхідна серйозна підготовка і поєднання зусиль науковців із різних галузей.
- Наступним моментом, який дозволяє вивести українську освіту та українські наукові дослідження у глобальний простір є мова як засіб комунікації. Процес якісних змін щодо рівня володіння англійською мовою науковців вищих навчальних закладів України дозволить їм брати більш активну участь у заходах на міжнародному рівні, а отже сприятиме майбутній науково-педагогічній діяльності, а також інноваційній діяльності викладача ВНЗ, яка характеризується системним внесенням якісних змін в управлінський і освітній процеси ВНЗ України.
Конференція стала черговою подією в низці щорічних наукових заходів, проведених факультетом іноземних мов УДПУ імені Павла Тичини у тісній співпраці з МОН України, офісом трансатлантичної мобільності університету імені Адама Міцкевича, Українською асоціацією дослідників освіти. Традиційну інформаційну підтримку конференції надала Британська рада в Україні.
Широкий інтерес до конференції науковців із усіх регіонів України, Польщі, Румунії, Грузії, Вірменії, Білорусі, Азербайджану, Молдови, Китаю, Великобританії дає вселяє надію, що цей досвід матиме продовження.