Науково-методичний центр «Формування національно-мовної особистості в умовах неперервної освіти» факультету української філології провів конкурс «Майбутній учитель-словесник ХХІ століття».

З вітальним словом до присутніх викладачів, конкурсантів, студентів звернулася директор науково-методичного центру «Формування національно-мовної особистості в умовах неперервної освіти», доктор педагогічних наук, професор Лідія Мамчур (голова журі). Проведені в умовно навчальному середовищі фрагменти сучасного уроку також оцінювали члени журі в такому складі: доктор філологічних наук, доцент Оксана.Зелінська, кандидати педагогічних наук, доценти Ірина Кучеренко, Любов Пархета, Валентина Гончарук.



Конкурс проводився у таких аспектах: мовний науково-методичний проект сучасного уроку; літературний науково-методичний проект сучасного уроку; народознавчий науково-методичний проект сучасного уроку; науково-методичний проект виховного заходу (мовного, літературного, народознавчого).

Другий тур конкурсу проводився у формі відкритої конференції серед студентів ІV-V курсів факультету української філології.

Дипломи «Майбутній учитель-словесник» здобули конкурсанти, котрі повною проявити мірою індивідуальні творчі здібності при виконанні завдань. І місце посіла Ірина Большакова (54 група), яка на уроці української літератури висвітлила тему «Слово про похід Ігорів». Роль пейзажу у розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни». Узагальнення вивченого про фразеологію на уроці-турнірі з української мови зробила Олена Мандич (56 група) і заслужено завоювала ІІ місце. Таке ж досягнення має і Наталя Падюка (52 група). Вона на уроці української мови розкрила тему «Узагальнення знань по групах слів за значеннями: синоніми, антоніми, омоніми».

ІІІ місце також поділили між собою дві конкурсантки. Анна Денисюк (54 група) провела урок української літератури на тему: «Леся Українка «Давня весна». Проблема гармонійного єднання людини з природою». На уроці з українського народознавства Валентина Семеренко (62-м група) запропонувала до розгляду тему: «Народне декоративно-ужиткове мистецтво-виявлення творчості українців. Декоративний розпис. Особливості петриківського розпису».






Вітаємо переможців! Бажаємо успіхів у реалізації креативних педагогічних ідей у подальшій праці!

Слід відзначити, що студенти-філологи − майбутні вчителі української мови, літератури та народознавства − з великою відповідальністю готувалися до конкурсу. Представлені теми фрагментів-уроків відповідали чинній програмі. Їх цілевизначення здійснено згідно стратегічних завдань мовної освіти, а процес навчання побудовано на основі суб’єктної взаємодії учасників заняття. Кожен із розроблених фрагментів уроків презентував поєднання традиційних та інноваційних методів навчання, студенти застосовували сучасні технології та новітні засоби навчання.

Загалом конкурс засвідчив, що студенти-філологи УДПУ готові до професійної педагогічної діяльності й гідні високого звання «Учитель-словесник ХХІ століття».

Пресцентр УДПУ