У нашому університеті успішно і на високому організаційному рівні пройшов ІІ етап Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Технологічна освіта». УДПУ став базовим вищим навчальним закладом по її проведенню відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 23.12.2014 року №1506«Про проведення Всеукраїнської студентської олімпіади у 2014/2015 навчальному році».

Олімпіада як особиста першість у вигляді системи масових очних змагань майбутніх учителів технологій проводилася впродовж 3 днів згідно плану роботи. У Всеукраїнському конкурсі взяли участь студенти з 23 провідних вищих навчальних закладів України (130 учасників).


З вітальним словом до учасників олімпіади звернулись: проректор з наукової роботи УДПУ, доцент Владилена Сокирська, голова Всеукраїнської Асоціації наукових і практичних працівників технологічної освіти професор Олександр Коберник, а також голова журі, професор Андрій Торубара.


Регламент роботи мандатної комісії представила її голова, доцент Леся Кравченко. З порядком проведення олімпіади виступив декан технолого-педагогічного факультету, професор Станіслав Ткачук.

Під час проведення олімпіади на факультеті відбулась Всеукраїнська науково-практична конференція «Актуальні проблеми технологічної та професійної освіти: досвід та перспективи», в якій взяли участь 115 учасників, з них 25 докторів наук, професорів. У ході конференції обговорювалися різні питання щодо підготовки висококваліфікованих фахівців за новими розробленими стандартами освіти. Журі та учасники олімпіади мали змогу також ознайомитись зі здобутками факультетів під час огляду виставки виробів студентів.

Всеукраїнська олімпіада зі спеціальності «Технологічна освіта» проводилась як особиста першість у вигляді системи масових очних змагань майбутніх педагогів. У них взяли участь, як правило, студенти, які на час проведення олімпіади вивчають відповідні дисципліни або закінчили їх вивчати у минулому навчальному році.

Учасникам олімпіади зі спеціальності «Технологічна освіта» пропонувалися завдання, які складені з урахуванням досягнень у галузі теорії та методики навчання технологій на сучасному етапі, їх розв’язання вимагало не тільки знання програмового навчального матеріалу, а й опори на загальну професійну культуру майбутніх спеціалістів.

У розробці методичних положень знайшли своє відображення мета, завдання, зміст та процедура проведення олімпіади. Розробниками методичних положень стали ректор Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, доктор педагогічних наук, професор Олександр Безлюдний, перший проректор, доктор педагогічних наук, професор Андрій Гедзик, проректор з наукової роботи, кандидат історичних наук, доцент Владилена Сокирська, голова Всеукраїнської Асоціації наукових і практичних працівників технологічної освіти, директор інституту природничо-математичної та технологічної освіти, доктор педагогічних наук, професор Олександр Коберник, декан технолого-педагогічного факультету, доктор педагогічних наук, професор Станіслав Ткачук заступник декана з навчальної роботи, кандидат педагогічних наук, доцент Леся Кравченко, заступник декана з наукової роботи технолого-педагогічного факультету, кандидат технічних наук, доцент Олексій Мельник, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри техніко-технологічних дисциплін, охорони праці та безпеки життєдіяльності Сергій Ящук, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики технологічної освіти Віталій Бербець, викладач кафедри техніко-технологічних дисциплін, охорони праці та безпеки життєдіяльності В’ячеслав Люльченко.


З метою виявлення рівня теоретичної і практичної компетентності майбутніх учителів технологій, у програму Всеукраїнської олімпіади зі спеціальності «Технологічна освіта» були включені такі етапи конкурсу: презентація (командна першість); розробка плану-конспекту уроку; захист творчих проектів; тестування з професійно-орієнтованих дисциплін; проведення фрагментів уроків.

Новацією у організації студентської олімпіади стала розробка план-конспекту уроку з використанням інформаційно-комунікативних технологій на базі комп’ютерних класів.

Вперше студентам було надано можливість проявити повною мірою індивідуальні здібності при виконанні домашнього завдання з розробки творчого проекту «Я це вмію найкраще» не на конкретну, жорстко задану тему, а за необмеженою тематикою під девізом «Я це вмію найкраще» з подальшим захистом під час проведення олімпіади. Уперше за час проведення олімпіад із спеціальності «Технологічна освіта» всі студенти-переможці були нагороджені медалями та грошовими преміями, виділеними Всеукраїнською асоціацією наукових і практичних працівників технологічної освіти.




Усі студенти – учасники показали достатній рівень загальної та фахової підготовки з теорії та методики технологічної освіти, педагогіки, психології, виявили творчість, неординарність мислення, здатність до рефлексії. Олімпійці продемонстрували знання психічних пізнавальних процесів школярів, визначили роль вчителя у їх формуванні. Відповідні практичні вміння та навички студенти виявили під час розроблення та виготовлення ними об'єктів проектування. Аналіз розроблених студентами планів-конспектів уроків показав, що для них характерна наукова обґрунтованість, структурованість викладу, поєднання теорії та практики.

За результатами, отриманими учасниками впродовж олімпіади, відбулась церемонія вручення грамот та грошових премій переможцям, яку відкрила Владилена Сокирська.

Приємно, що цього року заслужене І місце отримала студентка ІV курсу Інна Кудієнко.



Щиро вітаємо переможців та їхніх наставників та зичимо усім учасникам олімпіади подальшого творчого натхнення, нових злетів і перемог!

Пресцентр УДПУ