1-2 листопада на базі Науково-дослідного центру педагогічного краєзнавства в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини відбулася XII Всеукраїнська науково-практична конференція «Українська педагогіка 1920-х років – сучасні оцінки і виміри» – черговий форум вітчизняних дослідників у галузі історії педагогіки.

Співорганізаторами конференції виступили Відділення загальної педагогіки та філософії освіти, лабораторія історії педагогіки Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, Всеукраїнське товариство істориків педагогіки.

Тематика конференції зацікавила 189 учасників, представників 12 наукових та 113 вищих навчальних закладів України – академіків, професорів, докторів та кандидатів наук, аспірантів і здобувачів із Києва, Луганська, Рівного, Херсона, Бердянська, Чернігова, Слов’янська, Ужгорода, Кіровограда, Харкова, Львова, Житомира, Глухова, Івано-Франківська, Хмельницького, Полтави, Тернополя, Сімферополя та інших міст.

Відкриваючи пленарне засідання, зі словами вітання до присутніх звернулася ректор Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, професор Наталія Побірченко – відомий в Україні вчений в галузі історико-педагогічної науки.


Цікавими для слухачів стали доповіді провідних українських учених в галузі історії педагогіки – дійсного члена НАПН України, академіка-секретаря відділення загальної педагогіки та філософії освіти НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Ольги Сухомлинської; завідувача лабораторії історії педагогіки Інституту педагогіки НАПН України, доктора педагогічних наук, старшого наукового співробітника Наталії Дічек; ученого секретаря, головного наукового співробітника лабораторії історії педагогіки Інституту педагогіки НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Лариси Березівської; головного наукового співробітника лабораторії історії педагогіки Інституту педагогіки НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Нестора Гупана та ін.



Наступного дня, 2 листопада 2012 р., програмою конференції було передбачене обговорення актуальних історико-педагогічних проблем. Модератором на засіданні виступила академік Ольга Сухомлинська – голова Всеукраїнського товариства істориків педагогіки, провідний учений у галузі вітчизняної педагогічної науки. Під час цікавої, живої дискусії було обговорено ряд важливих наукознавчих аспектів у галузі історії педагогіки: новаторський розвиток радянської педагогіки 1920-х років: тенденції і напрями в освіті і вихованні дітей та молоді; педагогіка 20-х як організація соціалізаційних впливів на особистість і колектив; персоналії української педагогіки 1920-х років і педагоги діаспори; українська педагогіка 20-х і зарубіжна наука: взаємовпливи і взаємозв‘язок.


Учасникам було презентовано видавничі новинки: наукове видання «Уроки забутого реформатора вітчизняної освіти Олександра Головніна (1821–1886)» (автори: Л. Гаєвська, Н. Побірченко), бібліографічний покажчик «Проблеми соціального виховання на сторінках журналу «Дитячий рух» (1925-1934)» (уклад. Н. М. Коляда) та черговий випуск «Історико-педагогічного альманаху» – передплатного видання, що входить до переліку фахових видань України, до якого і увійшли матеріали конференції.