Чергова літня авторська школа академіка Національної академії педагогічних наук, доктора психологічних наук, завідувача кафедри глибинної корекції і психолого-соціальної реабілітації, професора ЧНУ Тамари Яценко завершила свою роботу. Навчання психологів проходило на базі факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.
Унікальний в своєму роді метод глибинної психокорекції академіка Тамари Яценко вже знайшов багатьох прихильників і послідовників. Традиційно цікава та змістовна програма авторської школи Тамари Семенівни цього року зібрала зацікавлених дослідників людської психіки не лише з України, а й інших країн. Серед учасників школи були молоді та досвідчені викладачі психології, практичні психологи, бойові психологи зони АТО, представники волонтерських міжнародних та українських організацій з надання реабілітаційної допомоги та ін.
Перевага в навчанні відводилась саме практичним методам. Тамара Яценко знайомила присутніх психологів із такими методами та засобами пізнання психіки, як:
- візуалізовані засоби глибинного пізнання (іграшки, малюнки, пісочниця, ліплення, моделі з каменів тощо) – посередник у вияві неусвідомлюваних чинників спонтанної активності суб’єкта;
- психоаналітичний діалог як засіб забезпечення процесуальної психодіагностики в єдності з корекцією (багаторівнево та порційно);
- психоаналіз комплексу тематичних малюнків та неавторських малюнків (репродукцій класичних художніх полотен);
- психоаналітична робота з використанням іграшок, піщаниці (пісочниці), метафоричних карт, просторових моделей (за участю членів групи), моделювання з каменів, самопрезентація з використанням ліпки тощо;
- психодрама в психодинамічній парадигмі (в поєднанні з іншими методами) та ін.;
- просторове моделювання (з використанням членів групи) проблемних ситуацій,сім’ї та ін.;
- діалогічна взаємодія в процесуальній діагностиці;
- супервізія, інтровізія та ін.
Навчання в школі Тамари Яценко – це удосконалення професійних навичок, розширення власних горизонтів пізнання, позитивний досвід та приємна атмосфера для спілкування. На завершення навчання учасники висловили професору слова щирої вдячності за можливість вивчати авторську методологію психоаналізу, а Тамара Семенівна, в свою чергу, подякувала присутнім за плідну співпрацю і побажала професійного самоствердження та успіхів у використанні методу активного соціально-психологічного пізнання.