26-27 квітня року на факультеті іноземної філології УДПУ відбулася Міжнародна науково-практична конференція "Міждисциплінарність як методологія гуманітарних наук: мова, освіта, культура”.

Мета конференції – обмін педагогічним досвідом та ідеями щодо розбудови української системи освіти за умов євроінтеграційних та глобалізаційних процесів.

Зважаючи на масштабність і значущість завдань конференції її організаторами стали:

  • Факультет іноземної філології Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, Регіональний центр навчання іноземних мов;
  • Інститут педагогіки НАПН України, лабораторія порівняльної педагогіки та лабораторія навчання іноземних мов, Сумський державний педагогічний університет імені А.С.Макаренка, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя, Український форум керівників освіти, Інститут Кеннана в Україні.


Відкриття конференції. Вітальне слово ректора університету проф. Побірченко Н.С.


На конференції підлягали обговоренню такі питання:

    Стратегічні напрями розвитку іншомовної освіти в середній та вищій школі; Європа освіти і порівняльна педагогіка в їх обопільному поступі; освітні реформи та інновації; педагогічний персонал: нові компетентності вчителів; іноземні мови в контексті глобалізації та модернізації сучасного світу; історико-соціальні проблеми розвитку освіти і науки.

Мови конференції: українська, російська, польська, англійська.

У роботі конференції взяли участь представники:

  • Університету ААРХУС у Копенгагені (Данія);
  • Інституту міжнародного співробітництва Педагогічного університету і Варшаві (Польща);
  • Міжнародної агенції з розвитку ТАГ (Ізраїль);
  • Стенфордського університету (США);
  • Ярославської державної медичної академії (Росія);
  • Міжнародної навчальної програми франкомовного центру «Альянс Франсе»;
  • Національного дослідницького Томського політехнічного університету (Росія);
  • Російського нового університету (Росія);
  • науковці, аспіранти та здобувачі, керівники навчальних закладів та освітніх установ, викладачі, Студенти Колегіуму міждисциплінарних гуманітарних студій, усі зацікавлені проблемами розвитку освітніх систем у глобальному вимірі.

До оргкомітету конференції надійшло 220 заявок, тез і статей учасників.

На конференції зареєстровано 150 учасників, із них: 12 докторів наук, 73 кандидата наук, молодих учених – 130, представників Інституту Кеннана в Україні – 4, представників Корпусу миру (США) - 1.

На пленарних та секційних засіданнях було заслухано 150 доповідей та виступів.


Виступ Ляйфа Муса, проф. Університету ААРХУС (Данія)


Засідання круглого столу. Виступ директора Інституту Кеннана Пилинського Я.М.


Доповіді учасників Міжнародної наукової конференції стосувалися:

  • діяльності європейської асоціації освітніх досліджень у європейському освітньому просторі;
  • якості української шкільної освіти мовою соціології;
  • університету як складової національної інноваційної системи: досвід розвинених країн;
  • компетентнісного підходу у європейській педагогічній освіті: теорія і практика;
  • деяких проблем соціально-демографічної ситуації в Україні;
  • управління самостійною роботою студентів у навчальному процесі з іноземної мови;
  • принципів добору мовного, мовленнєвого, ілюстративного та інформаційного матеріалу до змісту шкільних підручників з іноземних мов;
  • ролі університету у розвитку міст: міжнародний досвід і ситуація в Україні;
  • проблем входження недержавних вищих навчальних закладів Польщі у міжнародний освітній простір;
  • нової парадигми вищої освіти у країнах, що розвиваються;
  • становлення та розвитку порівняльної педагогіки в Україні;
  • професійного розвитку вчителів в американських асоціаціях освіти;
  • методології європейського простору вищої освіти: виклики для вітчизняних університетів;
  • створення регіональних осередків освітньо-педагогічної компаративістики як напрям розвитку порівняльної професійної педагогіки в Україні.


Пленарне засідання


Підсумки роботи конференції