26-27 травня 2011 року на базі факультету іноземної філології відбулася Міжнародна наукова конференція “РОЗВИТОК ОСВІТНІХ СИСТЕМ У ГЛОБАЛЬНОМУ ВИМІРІ: ТЕНДЕНЦІЇ І ПРОГНОЗИ”
Метою конференції був обмін педагогічним досвідом та ідеями щодо розбудови української системи освіти за умов євроінтеграційних та глобалізаційних процесів.
Зважаючи на масштабність і значущість завдань конференції її організаторами стали: Інститут педагогіки НАПН України, лабораторія порівняльної педагогіки, Факультет іноземної філології Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, Регіональний центр навчання іноземних мов.
На конференції підлягали обговоренню такі питання:
- Європа освіти і порівняльна педагогіка в їх обопільному поступі;
- освітні реформи та інновації;
- європейський вимір педагогічної освіти: нові компетентності вчителів;
- історія та методологія порівняльних досліджень у галузі філології і педагогіки;
- загальні тенденції розвитку змісту шкільної освіти в країнах Європейського Союзу;
- стратегічні напрями розвитку іншомовної освіти в середній та вищій школі;
- інноваційні тенденції розвитку освіти;
- педагогічна теорія і практика: світовий контекст;
- соціально-педагогічні проблеми: світовий контекст.
У роботі конференції взяли участь науковці, аспіранти та здобувачі, керівники навчальних закладів та освітніх установ, викладачі, студенти Колегіуму міждисциплінарних гуманітарних студій, усі зацікавлені проблемами розвитку освітніх систем у глобальному вимірі.
На конференції зареєстровано 187 учасників, із них: 6 докторів наук, 53 кандидатів наук, молодих учених – 102, представників Центру Європейської інтеграції – 2. Учасники конференції були з різних країн, а саме: України, Росії, Узбекистану, Казахстану, Польщі, США. На пленарних та секційних засіданнях було заслухано 68 доповідей та виступів. Конференція розпочалася з вітального слова Міського голови Юрія Бодрова та ректора Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Наталі Побірченко.
У ході роботи конференції “РОЗВИТОК ОСВІТНІХ СИСТЕМ У ГЛОБАЛЬНОМУ ВИМІРІ: ТЕНДЕНЦІЇ І ПРОГНОЗИ” були напрацьовані такі рекомендації:
- У розбудові національної системи освіти враховувати:
- актуальні потреби та перспективи розвитку національної економіки;
- глобальні та регіональні інноваційні процеси у сфері освіти;
- внутрішні закономірності розвитку національної системи освіти;
- національні освітні традиції;
- цінності і норми європейської демократії, суспільства знань.
- Надавати змінам у системі національної освіти випереджувального, цілісного та неперервного характеру.
- Розробити національну програму інноваційних перетворень національної освітньої системи на підставі оптимального поєднання функціонального і організаційного напрямів діяльності.
- Забезпечувати науковий супровід інноваційної діяльності з урахуванням європейських вимог і критеріїв до проведення теоретичних і емпіричних досліджень у галузі педагогіки;
- Підвищувати рівень публічності та прозорості освітньої політики шляхом залучення широкого кола громадських та професійних організацій;
- Активізувати роботу, спрямовану на створення та організацію діяльності громадських науково-дослідницьких центрів, асоціацій у педагогічній галузі.
- Здійснювати запозичення у галузі освіти переважно на рівні загальних концептуальних підходів до інноваційної діяльності.
- Розвивати державно-приватне партнерство в освіті, зокрема з метою удосконалення матеріально-технічної бази навчальних закладів.