У відповідності до наказу Міністерства освіти і науки України Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини було затверджено базовим вищим навчальним закладом по проведенню ІІ етапу Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Технологічна освіта». Участь в олімпіаді, яка пройшла минулого тижня, взяли понад сто учасників із навчальних закладів, у яких здійснюється підготовка за напрямом «Технологічна освіта», а це студенти - переможці І етапу Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Технологічна освіта», представники понад 20 вітчизняних вищих навчальних закладів ІІІ та ІV рівнів акредитації зі всіх регіонів України.


Технологічна освіта підростаючого покоління на порозі третього тисячоліття стала необхідною складовою загальної середньої освіти, важливою умовою цілісного й гармонійного розвитку особистості школяра. Про важливість її здійснення, впровадження у школі високих стандартів, особливо в сфері вивчення математики, природничих наук, технічних, прикладних наук й іноземних мов на всіх рівнях освіти говорилося під час відкриття олімпіади у виступах проректора з наукової роботи УДПУ, доцента Олени Ярошинська, голови Всеукраїнської Асоціації наукових і практичних працівників технологічної освіти, професора Олександра Коберника, а також голови журі, професора Андрія Цини.  

Декан технолого-педагогічного факультету, професор Станіслав Ткачук, ознайомлюючи учасників з порядком проведення Всеукраїнської олімпіади, наголосив, що завдання олімпіади полягає у виявленні обдарованих студентів, сприянні розвитку творчого мислення, активізації наукового пошуку у вирішенні проблем технологічної освіти, а також передбачає встановлення рівня здатності до глибокого осмислення і творчого застосування надбань сучасної теорії та методики навчання технологій. Олімпіада – це як особиста першість у вигляді системи масових очних змагань майбутніх педагогів.

Під час проведення олімпіади на технолого-педагогічному факультеті відбулась Всеукраїнська нарада деканів, в якій взяли участь  декани та директори навчальних закладів І-ІІ та III-IV рівнів акредитації. В ході наради обговорювалися різні питання щодо  підготовки висококваліфікованих фахівців за новими розробленими стандартами освіти.


Учасникам конкурсних випробувань (а це були студенти, які на час проведення олімпіади вивчали відповідні дисципліни або закінчили їх вивчати у минулому навчальному році) пропонувалися завдання, які складені з урахуванням досягнень у галузі теорії та методики навчання технологій на сучасному етапі. Їх розв'язання вимагало  не тільки знання програмового навчального матеріалу, а й опори на загальну професійну культуру майбутніх спеціалістів.

З метою виявлення рівня теоретичної і практичної компетентності майбутніх учителів технологій, у програму Всеукраїнської олімпіади були включені такі етапи конкурсу:  презентація (командна першість); розробка плану уроку (відповідно нової програми з трудового навчання);  проведення фрагменту уроку;  розробка творчого проекту;  практична робота у навчальних майстернях із виготовлення проекту;  тести з професійно-орієнтованої підготовки. 

Творча робота конкурсантів передбачала розробку свого проекту з обслуговуючих або технічних видів праці. При оцінюванні творчої розробки плану-конспекту уроку (домашнє завдання) враховувалась повнота та логічна послідовність викладу, оригінальність і новизна методів, здатність застосовувати сучасні педагогічні технології, уміння узагальнювати, пов'язувати теорію з практикою, грамотність.




Практичну роботу, котра передбачала реалізацію технологічного етапу проекту, студенти виконували протягом 4 годин у навчальних майстернях УДПУ. При підведенні підсумків оцінювалось дотримання правил культури та безпеки праці, підготовка інструменту та обладнання до роботи, точність та технологія виготовлення виробу, дотримання норм часу, декоративне оформлення тощо.

Тестові завдання включали питання з дисциплін фахової підготовки. Загальна оцінка складала суму балів (максимальна становила 100 балів) усіх виконаних завдань (творча розробка плану уроку, захист фрагменту уроку, розробка творчого проекту, практична робота у навчальних майстернях по виготовленню проекту, тести з професійно-орієнтованої підготовки).

Переможці нагороджені дипломами «Переможець Всеукраїнської олімпіади» (відповідно І, II і III ступенів) та грошовими преміями, які встановила Всеукраїнська асоціація наукових і практичних працівників технологічної освіти. Приємно відзначити, що цього року І місце в олімпіаді за досягнутими високими показниками заслужено здобув студент  V курсу УДПУ імені Павла Тичини Андрій Шаварін.  Перше місце з ним поділила також Габрієла Галамболь (Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка). Друге місце посіли Тетяна Шклярук (Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка) та Богдан Тропак (Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка). Третє місце здобули Тетяна Папернюк (Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського), Марія Келій (ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» м. Слов’янськ), Віталій Явір (Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка), Владислав Химченко (Національний педагогічний університет імені Михайла Петровича Драгоманова), Володимир Левицький (ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»), Наталія Гурнєєва (Чернігівський національний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка). Церемонію вручення грамот та грошових премій переможцям провів перший проректор УДПУ, професор Олександр Безлюдний. 

Під час проведення олімпіади на базі УДПУ Міністерством освіти і науки України, Всеукраїнською асоціацією наукових і практичних працівників технологічної освіти, Уманським державним педагогічним університетом імені Павла Тичини проведено Всеукраїнський конкурс декоративно-прикладної творчості, який організовувався з метою інтеграції української національної культури у світовий простір, естетичного виховання молоді, виявлення та підтримки талановитої і обдарованої студентської молоді в сфері декоративно-прикладної творчості, формування естетичних смаків, розвитку творчих здібностей, виховання національної самосвідомості. На конкурс були представлені вироби декоративно-прикладного мистецтва визначаються за номінаціями: обробка матеріалів; мозаїка та вітраж; прикраса та аксесуар; лялька та іграшка; декоративне панно; декоративний живопис.





Серед переможців є і студенти нашого університету. Дипломом І ступеня у номінації «Обробка матеріалів» нагороджено Олексія Бондаренка (різьба по дереву) та Оксану Попіль (вишивка). Дипломом ІІ ступеня відзначено Ольгу Костюк (писанкарство) та Анастасія Мошковська («Декоративний живопис»).


Всеукраїнська студентська олімпіада пройшла в УДПУ на високому організаційному рівні. Від заїзду учасників, реєстрації, розміщення їх у гуртожитках університету до організації конкурсних випробувань все було чітко скоординовано. Подбали господарі й про те, щоб конкурсантам було цікаво у вільний від змагань час. Студенти УДПУ виступили перед гостями з концертною програмою, відбувся вечір знайомств. Сподобались гостям екскурсії по університету та по Шевченківських місцях і в дендропарк «Софіївка».


У цілому олімпіада довела, що технологічна освіта формує технічно, технологічно і комп'ютерно освічену особистість, підготовлену до життя й активної природовідповідної предметно-перетворюючої діяльності в умовах сучасного високотехнологічного інформаційного суспільства.

Пресцентр УДПУ