Ліцензії, сертифікати

Інформація, яка підлягає обов’язковому оприлюдненню

Інформація, яка підлягає обов'язковому оприлюдненню на офіційних веб-сайтах закладів вищої освіти відповідно до вимог Закону України "Про вищу освіту" (Закон № 1556-VII) та Закону України "Про освіту" (Закон № 2145-VIIІ)

Статут закладу освіти

https://udpu.edu.ua

Ліцензії на провадження освітньої діяльності

https://udpu.edu.ua

https://udpu.edu.ua

Сертифікати про акредитацію освітніх програм, сертифікат про інституційну акредитацію закладу вищої освіти

https://udpu.edu.ua/navchannia/litsenziia-sertyfikaty

Структура та адміністрація

https://udpu.edu.ua/struktura/zahalna-struktura

https://udpu.edu.ua/struktura/administratsiia

Освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою

https://udpu.edu.ua/navchannia/osvitni-prohramy

Ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти

https://udpu.edu.ua

https://udpu.edu.ua

Наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення

https://udpu.edu.ua/cadre/dokumenty#oholoshennia-konkursiv-na-zamishchennia-vakantnykh-posad

Результати моніторингу якості освіти

https://udpu.edu.ua/yakist-osvity/rezultaty-monitorynhu#navchalni-dosiahnennia

Річний звіт про діяльність закладу освіти

https://udpu.edu.ua

Щорічний звіт про діяльність керівника закладу освіти

https://udpu.edu.ua

Правила прийому до закладу освіти

https://udpu.edu.ua/vstup/pravyla-pryiomu

Правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти

https://udpu.edu.ua

План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти

https://udpu.edu.ua

Акредитація освітніх програм

Підготовка до акредитаційної експертизи

На допомогу гарантам освітніх програм

Законодавча база, нормативні документи та допоміжні матеріали з питань акредитації

Закон України «Про вищу освіту»

https://tinyurl.com/ZakonUkrayinyProVO  

Ліцензійні умови провадження освітньої діяльності

https://zakon.rada.gov.ua

Затверджені стандарти вищої освіти 

https://tinyurl.com/StandartiVishoyiOsviti

Положення про акредитацію освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти

https://tinyurl.com/PolozhAkredytOP  

Форма відомостей про самооцінювання освітньої програми

https://tinyurl.com/Forma-vidomostej

Порадник щодо заповнення відомостей самооцінювання освітньої програми (для ЗВО)

https://tinyurl.com/PoradnykDlyaZVO

Методичні рекомендації щодо застосування Критеріїв оцінювання якості освітньої програми (для експертів)

https://tinyurl.com/methodikalrecomendation

Рекомендації стосовно акредитації освітніх програм третього рівня вищої освіти (для експертів)

https://tinyurl.com/Rekomendaciyi-PhD

Путівник щодо роботи з інформаційною системою Національного агентства (інструкція по роботі з електронним кабінетом)

https://wiki.naqa.gov.ua/system

Інструкція та особливості проведення акредитаційних зустрічей в дистанційному форматі для ЕГ та ЗВО

https://tinyurl.com/InstrukciyayDystFormat

Реєстр нормативної бази Університету

https://tinyurl.com/reiestr-normatyvnoi-bazy

Корисні посилання

Схема процесу акредитації

https://tinyurl.com/SchemeAkredytaciyi  

Права та обов’язки учасників акредитаційного процесу

https://tinyurl.com/PravaObovyazkyUchasnykiv

Глосарій

https://tinyurl.com/GlosarijAkredytacija

Приклад акредитаційної справи першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (самоаналіз, звіт експертної групи, висновок галузевої експертної ради)

НМЦ акредитації та ліцензування

https://tinyurl.com/PrykladAkredytacijnoyiCpravy

Приклад акредитаційної справи другого (магістерського) рівня вищої освіти (самоаналіз, звіт експертної групи, висновок галузевої експертної ради)

НМЦ акредитації та ліцензування

https://tinyurl.com/PrykladAkredytacijnoyiCpravy

Приклад акредитаційної справи третього (освітньо-наукового/освітньо-творчого)  рівня вищої освіти (самоаналіз, звіт експертної групи, висновок галузевої експертної ради)

НМЦ акредитації та ліцензування

https://tinyurl.com/PrykladAkredytacijnoyiCpravy

Сайт Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, сторінка у фейсбуці та основні хештеги для пошуку актуальної інформації

https://naqa.gov.ua/

https://www.facebook.com/nazyavo

#naqa_підказує  #naqa_радить #naqa_коментує #школа_naqa

Додаткові матеріали

Роль внутрішньої системи забезпечення якості освіти ЗВО в побудові сучасних ОП в IT-галузі

https://www.youtube.com/watch?v=Xeytyt6UWJA&ab_channel=ITAcademy

Сергій Квіт (голова Національного агентства), Олена Єременко, Наталія Стукало (заступниці голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти), Михайло Винницький (керівник Секретаріату Національного агентства). Онлайн-семінар для експертів та членів ГЕР (22.09.2020 р.)

https://tinyurl.com/seminar-phd-programs

Навчальний курс «Експерт з акредитації освітніх програм: онлайн тренінг»

https://tinyurl.com/PrometheusNAQA

Вебінари «Академічна доброчесність»

https://tinyurl.com/akademichna-dobrochesnist

Михайло Винницький (Керівник секретаріату Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти). Акредитація освітньо-наукових (PhD) програм – критерії оцінки (22.01.2020)

Презентація: https://tinyurl.com/AkredytacijaPhD

Юрій Рашкевич (Член Національного агентства кваліфікацій). Освітні програми: побудова, опис, визнання (26.02.2020)

Запис: https://tinyurl.com/Rashkevych-OP-video  

Презентація: https://tinyurl.com/Rashkevych-OP

Світлана Калашнікова (Директор Інституту вищої освіти НАПН України), Жанна Таланова (Експерт з аналітичних програм Національного Еразмус+ офісу в Україні). Принципи та технологія розроблення ОП: від стандарту до вимірювання якості (10.03.2020)

Презентація: https://tinyurl.com/PryncypyUkladannyaOP  

Жанна Таланова (Експерт з аналітичних програм Національного Еразмус+ офісу в Україні). Принципи та технологія укладання освітніх програм: від стандарту до вимірюваної якості (березень 2020)

Презентація: https://tinyurl.com/PryncypyTexnologUkladOP  

Михайло Винницький (Керівник секретаріату Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти). Акредитація: не все так складно (09.04.2020)

Запис: https://tinyurl.com/Akredytaciya-netak-skladno

Все про силабус:

 - Чим відрізняється «силабус» від РТП і НМК?

 - Як створити силабус: 3 корисні ресурси

 - Що таке силабус і для чого він

https://tinyurl.com/SylabusRTPiNMK  

https://tinyurl.com/yak-stvoriti-silabus

https://tinyurl.com/ShhoTakeSylabus

Онлайн-зустрічі: 

 - Андрій Бутенко (Заступник голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти) (12.05.2020)

 - Лідія Фесенко (Член Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, представник студентства) (28.04.2020)

 - Сергій Квіт (Голова Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти) (14.04.2020)

 - Артем Артюхов (Член Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти) та Андрій Сідляренко (комерційний директор Unicheck Україна) «Як забезпечити академічну доброчесність у закладі вищої освіти» (01.12.2020)

 - Підсумки діяльності Національного агентства у 2020 р. та перспективи 2021 р. (29.12.2020)

 - Іван Назаров (Заступник голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти) «Академічна доброчесність: юридичний та етичний аспекти» (05.03.2021)

 -Андрій Бутенко (Заступник голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти) «Роль роботодавців та інших стейкголдерів у формуванні та реалізації якісної освітньої програми» (23.03.2021)

 -Олена Єременко (Заступник голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти) «‎Використання інноваційних інструментів викладання, досвід Київський Університет імені Бориса Грінченка» (06.04.2021)

 - Сергій Квіт (Голова Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти) та Іван Назаров (Заступник голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти) «Академічна доброчесність як обов’язкова складова внутрішньої системи забезпечення якості освітньої програми» (07.04.2021)

https://tinyurl.com/AButenko12-05-20

https://tinyurl.com/LFesenko-28-04-20 

https://tinyurl.com/SKvit14-04-20  

https://tinyurl.com/academichnadobrochesnist

https://tinyurl.com/pidsumku2020

https://youtu.be/8Z54QR-36MY

https://tinyurl.com/rolrobotodavciv

https://tinyurl.com/innovaciinssystrymenty

https://tinyurl.com/proyakistidobrochesnist

Вебінари Галузевих експертних рад щодо підсумків першого року роботи:

 - 07 «Управління та адміністрування» (27.10.2020)

 - 29 «Міжнародні відносини» (29.09.2020)

 - 05 «Соціальні та поведінкові науки» (08.12.2020)

 - 12 «Інформаційні технології» (09.03.2021)

 -01 «Педагогіка» (16.03.2021)

https://www.facebook.com/nazyavo/videos/476253273294791

https://www.facebook.com/nazyavo/videos/360224072003792

https://tinyurl.com/GER05socnauky

https://tinyurl.com/informaciinitehnologii

https://tinyurl.com/gerpedagogika

Процедура акредитації в діях

Процес акредитаціїЕтап в кабінеті гарантаОсновні дії гаранта
Заповнення відомостей самооцінування 1.1. Відомості СО в роботі • З відомостями самооцінювання гарант починає працювати задовго до дати відкриття кабінету. Три тижні дається на завантаження відомостей, заповнення таблиць та додаткових матеріалів справи
Завантаження відомостей самооцінювання за графіком 2.0. Підпис відомостей СО
2.1. Справа на розгляді керівника ЗВО
3.1. Заява надіслана до НА
• Підписані гарантом відомості передаються на розгляд керівника ЗВО.
У цей період ще є можливість повернути відомості СО гаранту для виправлення помилок
Призначення експертної групи, визначення строків проведення акредитації та подання звіту ЕГ 4.1. Заява зареєстрована.
Справа на опрацюванні секретаріату
5.1. Справа направлена ЕГ
6.1. Програма візиту направлена на погодження ЗВО
7.1. Програма візиту погоджена
8.1. Виїзна експертиза завершена
• У цей період гарант ОП ознайомлюється з наказом про призначення ЕГ (1. Склад ЕГ; 2. Дати візиту; 3.Дати подання звіту ЕГ)
У разі наявності конфлікту інтересів гарант має можливість ініціювати зміну складу ЕГ (до початку особистої комунікації з ЕГ)
• Гарант отримує від ЕГ драфт програми візиту, яку за необхідності корегує, обов’язково погоджує на рівні ЗВО та затверджує в кабінеті
• Гарант може отримати запит на додаткові документи від ЕГ (гарант розглядає лише ті запити, які надійшли через кабінет та надає відповіді також у власному кабінеті)
• Гарант ОП зобов’язаний розмістити інформацію про відкриту зустріч (дата, час місце/посилання) на сайті структурного підрозділу
• Під час виїзної частини акредитаційної експертизи гарант є основною ланкою комунікації між ЕГ та представниками ЗВО
Виїзна частина акредитаційної експертизи
Доступ до звіту експертної групи 8.4. Звіт направлений на розгляд відділу акредитації
9.1. Звіт ЕГ на підписанні експертів
10.1. Подано звіт ЕГ
• В день, зазначений у наказі про призначення ЕГ, гарант ОП отримує звіт ЕГ у своєму кабінеті
• У разі незгоди з рекомендаціями, зауваженнями та оцінками ЕГ гарант готує обґрунтовані зауваження до звіту та передає на розгляд керівництву ЗВО
• У разі відсутності зауважень до звіту, гарант рекомендує керівництву ЗВО погодити звіт без зауважень
Відповідь закладу вищої освіти на звіт експертної групи
Доступ до матеріалів справи членів ГЕР.
Призначення доповідача
11.1. Справа передана на розгляд ГЕР • Гарант слідкує за оновленням статусу проходження акредитаційної справи у своєму кабінеті щоб не пропустити надходження проекту експертного висновку ГЕР.
Підготовка проекту експертного висновку ГЕР 12.1. Підготовка проекту експертного висновку ГЕР
12.2. Підготовка проекту експертного висновку ГЕР (внутрішнє обговорення)
Відповідь ЗВО на проект експертного висновку ГЕР 13.1. Проект експортного висновку ГЕР підготовлений (надано доступ ЗВО та ЕГ) • Гарант інформує керівництво про доступ до проекту експертного висновку ГЕР, ознайомлюються з ним, та у разі необхідності, надає обгрунтовані відповіді, коментарі та доповнення до проекту експертного висновку ГЕР
• Керівництво ЗВО під час надання відповідей інформує про участь гаранта і представників закладу у засіданні ГЕР
Чергове засідання ГЕР 14.1. Справа винесена на розгляд ГЕР
15.1. Експертний висновок ГЕР на підписанні головою ГЕР
16.1. Експертний висновок ГЕР підписано
• Гарант слідкує за оновленням статусу проходження акредитаційної справи у своєму кабінеті, у якому з’являється інформація щодо дати, часу та формату засідання ГЕР, на якому розглядатиметься відповідна справа
• Гарант ОП та представник керівництва ЗВО долучається до засідання ГЕР
Чергове засідання НАЗЯВО 17.1. Справа передана на розгляд НА
18.1. Справа винесена на засідання НА
• Гарант слідкує за оновленням статусу проходження акредитаційної справи у своєму кабінеті, у якому з’являється інформація щодо дати, часу та формату засідання НАЗЯВО, на якому розглядатиметься відповідна справа
• Гарант ОП та представник керівництва ЗВО долучається до засідання НАЗЯВО
Рішення НАЗЯВО/ Сертифікат 19.1. Рішення на підписанні
20.1. Рішення НА підписане
• Матеріали акредитаційної справи оприлюднюються на сайті ЗВО (відомості СО, звіт ЕГ, зауваження до звіту ЕГ, відповіді на проект експертного висновку ГЕР, експертний висновок ГЕР, рішення НАЗЯВО)

Заходи щодо вдосконалення освітньої діяльності ОП на основі рекомендацій експертних груп

Заходи щодо вдосконалення освітньої діяльності ОП на основі рекомендацій експертних груп за підсумками акредитаційних експертиз (розглянуто та затверджено на засіданні вченої ради університету протокол № 3 від 26 вересня 2023 р.).

Процедура розроблення, затвердження, моніторингу та періодичного перегляду освітніх програм

ПРОЦЕДУРА РОЗРОБЛЕННЯ, ЗАТВЕРДЖЕННЯ, МОНІТОРИНГУ ТА ПЕРІОДИЧНОГО ПЕРЕГЛЯДУ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ

Календарний план-графік

  1. До 15 жовтня за поданням декана факультету/директора інституту наказом ректора затверджують склади проєктних/робочих груп та гарантів освітніх програм, які розробляються вперше та тих, які реалізуються в Університеті (за потреби).
  2. Проєктні/робочі групи з 15 жовтня до 1 грудня розробляють або оновлюють освітні програми (з урахуванням рекомендацій стейкхолдерів та на основі звітів самооцінки освітніх програм та зовнішніх оцінок).
  3. З 1 грудня до 1 січня усі проєкти освітніх програм оприлюднюються на офіційному сайті факультету/інституту.
  4. З 1 січня до 1 лютого проєктні/робочі групи здійснюють доопрацювання освітніх програм з урахуванням отриманих пропозицій, зауважень та рекомендацій.
  5. З 1 лютого до 1 травня освітні програми повинні пройти усі процедури затвердження:

− Проєктною/робочою групою. Проєктна/робоча група здійснює перевірку збалансованості та реалістичності програми, раціональність присвоєння кредитів, повноту документального забезпечення ОП і відповідність освітньої програми Ліцензійним умовам. Позитивне рішення проєктної/робочої групи є підставою для передачі матеріалів на засідання кафедри, яка відповідає за реалізацію ОП (спільне засідання кафедр).

− Кафедрою (кафедрами), яка відповідає за підготовку здобувачів вищої освіти за ОП. Позитивне рішення кафедри є підставою для передачі матеріалів деканові факультету/директору інституту.

− Вченою радою факультету / інституту, деканом факультету/ директором інституту, який планує відкриття нової програми. Позитивне рішення декана відповідного факультету / директора інституту є підставою для передачі матеріалів на розгляд навчально-методичному відділу університету.

− Навчально-методичним відділом, відділом якості освіти, ліцензування та акредитації. Погодження начальника навчально-методичного відділу та координатора з питань акредитації, ліцензування та якості освіти є підставою для передачі матеріалів на розгляд навчально-методичної ради університету.

− Навчально-методичною радою Університету. Після розгляду та погодженням навчально-методичною радою університету є підставою для передачі ОП на розгляд та затвердження Вченою радою університету.

− Вченою радою Університету. Після затвердження Вченою радою університету ОП вводиться в дію наказом ректора УДПУ та оприлюднюється на сайті університету.

  1. З 1 травня усі затверджені освітні програми оприлюднюються на офіційному сайті Університету та факультету/інституту.

Порядок розроблення освітньої прогами

Розроблення нової ОП передбачає такі етапи:

І етап – аналіз регіонального ринку праці та регіональних особливостей освітнього середовища, актуальності ОП та оцінювання достатності наявних ресурсів;

ІІ етап – формування проєктної/робочої групи та призначення гаранта освітньої програми;

ІІІ етап – визначення профілю ОП, фокусу та унікальності ОП, характеристика регіонального контексту;

ІV етап – визначення освітнього змісту ОП та розроблення навчального плану;

V етап – розроблення системи оцінювання якості ОП з метою її удосконалення.

VІ етап – подання документів ОП на розгляд та прийняття рішення.

Перелік нормативних документів для розробки освітніх програм:

  1. Закон України «Про освіту» (2017, зі змінами).
  2. Закон України «Про вищу освіту» (2014, зі змінами).
  3. Закон України «Про наукову і науково-технічну діяльність» (2015, зі змінами).
  4. Національна рамка кваліфікацій (2011, зі змінами).
  5. Положення «Про освітні програми в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини» (2023)
  6. Методичні рекомендації щодо розроблення стандартів вищої освіти (2017, зі змінами).
  7. Загальна Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти (2018).
  8. Стандарти вищої освіти з відповідної спеціальності.
  9. Професійні стандарти.
  10. Класифікатор професій ДК 03:2010 (зі змінами, 2021, 2022, 2023).
  11. Інші нормативні документи Міністерства освіти і науки України, Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.