Всеукраїнський науково-методичний семінар-тренінг «Особливості застосування сучасних технологій навчання у ВНЗ» проведено на базі Польсько-української науково-дослідної лабораторії дидактики імені Яна Амоса Коменського факультету початкової освіти. Модератор семінарів-тренінгів, завідувач Польсько-української науково-дослідної лабораторії дидактики імені Яна Амоса Коменського Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, доктор педагогічних наук, доцент Інна Осадченко. Семінари-тренінги організовано за підтримки та участі проректора з наукової роботи, кандидата педагогічних наук, доцента Олени Ярошинської та декана факультету початкової освіти, кандидата психологічних наук, доцента Бориса Якимчука.


Активними учасниками семінару-тренінгу стали викладачі факультетів соціальної та психологічної освіти, початкової освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, викладачі факультету початкової освіти Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників, Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського, Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького та ін.


Перша (теоретична частина) заходу мала назву «Сутність поняття «технологія навчання у ВНЗ». Структура технології навчання. Класифікація сучасних технологій навчання». Вона була проведена у вигляді лекції з дискусійними питаннями з використанням методів інтерактивного навчання («Мозковий штурм», «Робота в малих групах», «Незакінчене речення», «Коло запитань»). У процесі роботи цієї частини семінару-тренінгу учасники з’ясували сутність понять «технологія», «технологія навчання у ВНЗ»; ієрархічну залежність понять «технологія освіти», «педагогічна технологія», «технологія навчання», «методика навчання»; правильність уживання ключових понять, дотичних темі («інтерактивна технологія навчання» чи «технологія інтерактивного навчання»; «технологія» чи «технології»); узагальнити критерії технологічності навчання; встановити послідовність та значущість кожного компоненту технології навчання.

Друга та третя (практичні частини) під назвою «Організація навчально-пізнавальної діяльності студентів у процесі застосування сучасних технологій навчання» також були проведені з використанням методів інтерактивного навчання («Дискусія із відступами», «Асоціативний кущ», «Коло ідей», «Мозковий штурм», «Робота в малих групах», «Незакінчене речення», «Коло запитань»). Здобуття практичних умінь і навичок учасників семінару-тренінгу стосувалося виокремлення дидактичних вимог до формулювання ситуаційних завдань та формування навчальних кейсів; умов формування психодидактичної готовності викладачів до застосування сучасних технологій навчання; складання характеристики дидактичної моделі застосування сучасних технологій навчання у ВНЗ.

Наприкінці семінару-тренінгу учасники висловили вдячність його організаторам, зокрема, модератору Інні Осадченко, а також спільно визначили перспективну тематику подальших тренінгів.

Пресцентр УДПУ