В межах діяльності навчально-методичного Центру професійного розвитку викладача відбувся семінар для викладачів з досвідом науково-педагогічної роботи Університету (координатор – д.пед.н., професор Оксана Бялик).

Порядок денний передбачав ряд питань, що потребували обговорення. Світлана Роєнко, відповідальна за стажування студентів та керівник практик по Університету, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи УДПУ, загострила увагу учасників семінару на вимогах до укладання наскрізної та робочих програм практики, формуванні критеріїв оцінювання завдань практики, складанні переліку індивідуальних завдань. У зв’язку з тим, що практика проходить у різних форматах, також було наголошено на необхідності налагодження якісної взаємодії між здобувачами-практикантами та керівниками і методистами з практики, що може здійснюватися як в очному форматі, так і у формі штучно створеного комунікативного простору. Крім того було визначено шляхи удосконалення організації та проведення практики в умовах воєнного стану.

Сергій Терещук, доктор педагогічних наук, професор кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук УДПУ, зазначив, що використання штучного інтелекту в освітньому процесі ЗВО – сьогоднішня реальність, і кількість студентів, які використовують ChatGPT постійно зростає. Тому питання «Чи потрібно заборонити використання ChatGPT в освітньому процесі ЗВО?» наразі не має сенсу.

Застосування штучного інтелекту в освітньому середовищі породжує ряд викликів та проблем, зокрема: етичні та правові аспекти; необхідність розвитку навичок, які не можуть бути замінені штучним інтелектом (соціальна взаємодія, співпраця, критичне мислення, творчість та ін.); ризики зниження якості навчання та розвитку критичного мислення.

Пресцентр УДПУ