В Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини відбулося засідання вченої ради.

На початку зібрання ректор університету, професор Олександр Безлюдний вручив атестати доцента Анні Слатвінській, Ользі Рябошапці. Від імені університетської спільноти ректор привітав їх з отриманням нового вченого звання та побажав міцного здоров’я, злагоди в родинах, стабільності, незламності та стійкості, переможного миру, реалізації всіх задумів, подальшої плідної роботи на благо освітянкої галузі.

Про підсумки наукової діяльності університету у 2024 році та завдання на 2025 рік доповідала проректор з наукової роботи Тетяна Годованюк.

У своєму виступі Тетяна Леонідівна відзначила, що попри титанічні виклики сьогодення, єдність і професіоналізм професорсько-викладацького та всього колективу університету дозволили забезпечити результати науково-дослідної роботи у 2024 рік на високому рівні. У звітному році вона була спрямована на реалізацію науково-дослідного, науково-методичного, науково-просвітницького, інформаційно-видавничого напрямів.

Доповідач зазначила, що завдяки кожному науково-педагогічному працівнику показники публікаційної активності стали найважливішими критеріями в оцінці роботи університетів. Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини є засновником 9 наукових фахових видань (категорії «Б»), 2 з яких додалося у звітному періоді.

Одним із напрямів забезпечення наукової і науково-технічної діяльності закладів вищої освіти та одним із основних напрямів наукової діяльності Університету є організація та проведення наукових заходів, зокрема конференцій різних рівнів. У звітному 2024 році на базі Університету факультетами\інститутом було організовано та проведено 130 наукових заходів різних рівнів.

Тетяна Леонідівна також відзначила, що для всебічного сприяння науково-дослідній роботі, винахідницькій та творчій діяльності студентів, аспірантів та молодих вчених, забезпечення системного підходу до підготовки науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації, збереження і розвитку інтелектуального потенціалу в університеті функціонують Рада молодих науковців та Студентське наукове товариство.

Важливе місце в діяльності викладачів та студентів університету відіграє розвиток інноваційної та виробничої інфраструктури університету, до складу якої входить Інформаційно-консультаційний центр підтримки технологій та інновацій.

Дедалі сильніше, сьогодні за умов розбудови інноваційної економіки, постає питання формування інтелектуального потенціалу на засадах вдосконалення системи підготовки кадрів вищої кваліфікації. За звітний період відбулося 13 попередніх захистів дисертаційних досліджень на здобуття вищої освіти ступеня доктора філософії, а також створено 17 разових спеціалізованих вчених рад.

Досягаючи певних висот у науці, вектор діяльності вченого завжди направлений на постійний рух, який передбачає як певні труднощі, так і переваги. Науковець може отримувати нові звання, розвиватись професійно, одержувати фінансову винагороду і визнання на дослідницькій ниві.

Так, протягом звітного періоду – 14-ом науково-педагогічним працівникам університету було присуджено вчені звання професора та доцента. Дипломи доцента у звітному періоді отримали 13 науково-педагогічних працівники, професора – 1.

Усе вищезазначене ще раз підтверджує, що ми впевнено тримаємо «свій науковий фронт», наполегливо долаючи виклики та адаптуючись до нових реалій. Наша відданість справі й самовіддана праця є запорукою сталого розвитку університету. Однак перед Університетом все ще стоїть низка важливих завдань, виконання яких є вирішальним для подальшого зміцнення позицій наукової спільноти та університету.

Також на засіданні вченої ради було затверджено план ремонту будівель навчальних корпусів та гуртожитків університету на 2025 рік, представлений проректором з адміністративно-господарської роботи Людмилою Гнатюк.

Про виконання плану заходів з популяризації принципів академічної доброчесності доповідала голова комісії Оксана Браславська.

В Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини академічна доброчесність регламентується Кодексом академічної доброчесності, Етичним кодексом науково-педагогічних та педагогічних працівників, діє група сприяння академічній доброчесності відповідно до Положення університету, такі ж групи створено на кожному з факультетів та в інституті.

Щороку на Вченій раді університету затверджується план заходів з популяризації принципів академічної доброчесності в освітньо-науковій діяльності на навчальний рік.

Голова комісії зазначила, що на університетському рівні у роботі всіх структурних підрозділів ураховуються рекомендації НАЗЯВО для експертів з розгляду внутрішньої політики процедури забезпечення академічної доброчесності.

На всіх факультетах/інституті були проведені тематичні зустрічі для учасників освітнього процесу з юристом, працівниками бібліотеки, членами Комісії з питань академічної доброчесності, з представниками роботодавців.

Співробітниками бібліотеки університету постійно проводяться заняття з академічної доброчесності.

За результатами моніторингу сайтів факультетів та інституту, прослідковується позитивна динаміка інформування та популяризації академічної доброчесності через рубрики (сторінки) на яких розміщено склад груп сприяння академічній доброчесності факультетів/інституту, план заходів, нормативно-правові документи, які регламентують академічну доброчесність, корисні матеріали.

На усіх факультетах/інституті НПП вказують на 100% обов҆язкову перевірку на плагіат кваліфікаційних робіт, дисертацій, монографій, навчальних посібників, статей, що подаються для публікації у збірниках наукових праць університету.

В цілому план заходів на 2023/2024 н.р. та І семестр 2024-2025 н.р. з популяризації принципів академічної доброчесності на факультетах / в інституті та в університеті виконується на достатньому рівні.

З усіх обговорюваних питань прийнято відповідні рішення.

Пресцентр УДПУ