В межах Всеукраїнського семінару «НУШ. Реалізація компетентнісного підходу в навчальній літературі» відбулася презентація шкільного підручника «Технології» для 8 класу Нової української школи, авторським колективом у складі: Андрій Терещук, Оксана Кліщ, Олена Мороз.
Всеукраїнський семінар для вчителів технологій було організовано на кафедрі технологічної освіти інженерно-педагогічного факультету Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини спільно з Видавничим домом «Букрек». У методичному семінарі взяли участь методисти обласних інститутів післядипломної освіти, вчителі трудового навчання та технологій
З вітальним словом до учасників семінару звернувся завідувач кафедри технологічної освіти, доктор пед. наук Андрій Терещук, який стисло розкрив особливості використання шкільного підручника з технологій у моделюванні освітнього процесу з метою розвитку ключових компетентностей та наскрізних умінь.
Учителю технологій за новими державними стандартами Нової української школи необхідно змінювати методику викладання технологій, переорієнтовуватися від надмірного використання репродуктивної діяльності учнів, і більше уваги приділяти розвитку мислення, наскрізних умінь, які мають випереджальний характер у порівнянні з традиційними техніко-технологічними знаннями.
Концепцію підручника у форматі відеопрезентації розміщено за посиланням.
Директорка видавничого дому «Букрек» Дарина Максимець звернулася до вчителів трудового навчання та технологій із запрошенням брати активну участь у виборі шкільних підручників організованого цьогоріч Українським інститутом розвитку освіти (м. Київ). Усі без виключення проєкти підручників для 8-го класу з технологій, заслуговують на увагу вчителів. Тому активність освітян у обговоренні проблем пов’язаних з книжкою для предмету технології, пошуку нових шляхів комунікації та зворотного зв’язку авторів та видавців є вкрай корисною для розвитку української освіти, особливо у поступі її реформування започаткованого МОН України у рамках проєкту «Нова українська школа».
З електронною версією підручника можна ознайомитися за посиланням:
https://drive.google.com/file/d/1kAczTypV008N3Gj8-UKhrJg1cxEJ3K3Z/view
Детальніше на сайті
Оксана Кліщ – автор та співавтор шкільних підручників, інтегрованих курсів НУШ, навчальний майстер кафедри технологічної освіти – розкрила засадничі підходи, на яких структуровано книгу, розкрито її зміст та навчальний матеріал для проєктної та технологічної діяльності учнів. Оксана Михайлівна підкреслила зорієнтованість навчального матеріалу підручника на результати навчання (загальні, конкретні, орієнтири для оцінювання), передбачені Державним стандартом базової середньої освіти та відповідною модельною програмою «Технології» 7-9 класи.
Після презентації книги відбулося жваве обговорення як підручника, так і проблем, що склалися в технологічній освіті підростаючого покоління українців.
Активну участь в обговоренні взяли: Ольга Бухтій, Сергій Кондратюк, Олег Колодійчук, Світлана Морозюк та інші учасники семінару.
Ольга Бухтій, вчителька трудового навчання і технологій Нерубайського академічного ліцею № 1 Нерубайської сільської ради Одеського району. Вчитель-методист, Заслужений вчитель України, переможець Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2014» у номінації «Трудове навчання») досить ґрунтовно проаналізувала презентований навчальний посібник з огляду на підготовку вчителя технологій до занять, організації учнів для проєктної діяльності, особливостей у плануванні занять та учнівських творчих проєктів тощо. Ольга Володимирівна звернула увагу, що структура підручника дозволяє учителю швидко та якісно планувати заняття з технологій, навела приклад інтеграції власного досвіду викладання предмету із дидактичним матеріалом підручника.
Сергій Кондратюк (методист трудового навчання, технологій лабораторії виховної роботи комунального навчального закладу «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради») у своєму виступі здійснив ґрунтовний аналіз стану друкованої продукції у форматі підручників з трудового навчання, стисло розкрив засадничі підходи призначення та функцій підручника у професійній роботі вчителя технологій, його роль для Нової української школи. Сергій Юрійович здійснив ґрунтовну фахову характеристику презентованої книги, розкрив її навчальні та розвивальні можливості, окремо звернув увагу на можливості книги у розвитку графічної грамотності учнів тощо. На завершення свого виступу рекомендував вчителям обирати підручник для використання в освітньому процесі НУШ.
Олег Колодійчук (доцент, в. о. завідувача кафедри змісту і методик навчальних предметів Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти) висвітлив проблему підготовки вчителів трудового навчання, окремо зупинився на питаннях технічної та технологічної грамотності сучасного вчителя, його готовності працювати з навчальною літературою, і зокрема мотивації вчителя моделювати освітній процес з технологій у Новій українській школі. Олег Ярославович окремо вказав на потенційні можливості презентованого підручника, рекомендував його використання в освітньому процесі Нової української школи.
Освітяни активно долучалися до обговорень, із зацікавленням знайомилися з новим підручником і виявили бажання впроваджувати його у свою роботу. Атмосфера була доброзичливою та натхненною, сприяла продуктивному спілкуванню та обміну досвідом.
Дякуємо всім учасникам за активність і відкритість до нових педагогічних рішень!
Андрій Терещук