«Нова українська школа буде збережена як пріоритет», – зазначила у інтерв’ю журналістам «Української правди. Життя» Міністр освіти і науки України Ганна Новосад. Раніше, під час зустрічі з прем’єр-міністром Великобританії 1997-2007 років, виконавчим директором Institute for Global Change Тоні Блером пані Ганна відзначила, що ключову роль у реформі відіграють агенти змін – вчителі, які будуть запроваджувати освітні реформи. Саме тому одним із пріоритетів роботи Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини є забезпечення якісної підготовки та перепідготовки агентів змін – вчителів НУШ.

Факультет дошкільної та спеціальної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини активно долучається до освітніх реформацій, зокрема реалізації основних напрямів нової української школи, функціонування яких відображає особливості організації освітньо-розвивального простору НУШ для індивідуального розвитку кожної дитини, її пізнавальної активності, інтелектуальної ініціативності.

На факультеті успішно діють науково-дослідні лабораторії: «Дошкільна освіта, історія, перспективи розвитку в XXI ст.», «В.О.Сухомлинський і школа ХХІ ст.», Інклюзивної педагогіки, а також регіональний центр розвитку дитини «Дивосвіт», центр цифрової педагогіки у дошкільній та спеціальній освіті.

Задля забезпечення якісної підготовки і перепідготовки фахівців дошкільної та початкової освіти та реалізації наступності між двома освітянськими ланками (дошкільною та початковою) виникла ідея створення Науково-методичного центру психологічного та дидактичного супроводу Нової української школи. Центр оформлено відповідно до вимог Концепції «Нова українська школа». Навчально-тренінговий простір Центру побудовано за осередками: природничо-дослідний, художньо-мовленнєвий, мистецько-творчий, спортивний, ігровий, осередок вчителя та ін. Робочі місця студентів легко трансформуються для групової, парної та індивідуальної роботи, центр оснащений сучасним інформаційним забезпеченням: інтерактивна панель, мультимедійний проектор, комп’ютери, інструментарій та матеріали, які сприяють ефективному розвитку розумового та емоційного інтелекту старших дошкільників та школярів І дозволять майбутнім педагогам створювати інтерактивні заняття та уроки із застосуванням ігрових методів, що є потужним мотиватором у навчанні. Освітні осередки наповнені дидактичними матеріалами для дошкільного та молодшого шкільного віку, відповідно до вимог положень Концепції НУШ.

Науково-методичний центр психологічного та дидактичного супроводу Нової української школи стане черговим кроком забезпечення високого рівня підготовки фахівців двох освітянських ланок.

На базі факультету початкової освіти створено науково-дослідну лабораторію «Модернізація початкової освіти», функціонування якої відображає можливості навчання та виховання в умовах нової НУШ  та інших освітніх програм. Детальніше у відеосюжеті.

 

Пресцентр УДПУ