В Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Гуманна педагогіка у контексті євроінтеграції: ідеї Януша Корчака про абсолютну самоцінність дитини», яку присвятили 145-й річниці від дня народження польського педагога, письменника, публіциста, лікаря, громадського діяча Януша Корчака (Генріка Гольдшміта).

Сьогодні, в  умовах жорстокої, неспровокованої і невиправданої війни з боку росії, думки великих педагогів про людину як найвищу цінність сприймаються і переосмислюються з новою силою актуальності. Януш Корчак в світовій педагогіці став символом висоти духу, прикладом героїчної любові до дітей, мудрості Вчителя, педагогічна система якого побудована на переконанні в абсолютній цінності дитинства, і чию методику називають Педагогікою серця.

Модератор заходу – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту УДПУ імені Павла Тичини – Лариса Ткачук.

Організатори конференції: Відділення філософії освіти, загальної та дошкільної педагогіки НАПН України Інституту педагогіки НАПН України; Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського; Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини; Науково-дослідний центр педагогічного краєзнавства подвійного підпорядкування (МОН та НАПН України); Centrum Myśli Janusza Korczaka Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu; Польський культурно-освітній центр УДПУ імені Павла Тичини; Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка; Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка; КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»; КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради»

У роботі конференції взяли участь 108 осіб науковців, освітян та здобувачів вищої освіти з 20 наукових установ, закладів освіти, громадських організацій.

Детальніше читайте на сайті

Предметом обговорення була педагогічна спадщина Януша Корчака, а також візії, практичний досвід використання і впровадження його ідей, поглядів, настанов, порад в освітньо-виховний процес нової української школи, закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної, вищої та післядипломної  освіти.

У зверненні до учасників конференції наголошувалось, що гуманістично спрямована педагогічна концепція Януша Корчака, яка охоплює ґрунтовні проблеми педагогіки, висвітлює значення широкої ролі опіки над дитиною, організації її життя таким чином, щоб кожна деталь сприяла задоволенню найважливіших фізичних і психічних дитячих потреб, зміцненню здоров‘я та доброго самопочуття дитини, забезпеченню можливостей її самореалізації та самовдосконалення, залишається актуальною для сучасності і майбутнього як педагогіка віри в невмирущі вартості людини, як педагогіка любові та поваги до кожної дитини.

Наш гуманізм проходить випробування на міцність. І саме в умовах жорстокої війни є місце для прояву любові та співчуття, духовного гуманізму та світлої віри в дитину, в міцність нашого народу та в Перемогу.

За результатами роботи конференції схвалено резолюцію та укладено збірник тез доповідей «Гуманна педагогіка у контексті євроінтеграції: ідеї Януша Корчака про абсолютну самоцінність дитини».

Пресцентр УДПУ