Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини посів16 місце серед 127 закладів вищої освіти за показником працевлаштування випускників. Моніторинг працевлаштування випускників проводився серед ЗВО у сфері управління Міністерства освіти та науки України, які фінансуються за формулою, за оцінкою зайнятості та показником працевлаштування. Дані були представлені на нараді МОН.
Сучасний ринок праці динамічно змінюється, висуваючи нові вимоги до молодих спеціалістів. Працевлаштування після університету – відповідальний і непростий етап, але з правильним підходом його можна подолати з мінімальними труднощами. Активна позиція випускника, підтримка університету та готовність до саморозвитку – основні чинники успішного старту кар’єри.
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини надає якісні освітні послуги – запроваджена дуальна освіта, реалізуються програми внутрішньої та зовнішньої академічної мобільності, визнаються результати, здобуті у неформальній та інформальній освіті – тому освітній процес сучасний і студентоорієнтований. Разом з тим, Університет поряд з освітньою діяльністю виконує важливу соціальну місію.
В УДПУ імені Павла Тичини створено належні умови для саморозвитку студентів: успішно функціонують 13 творчих колективів, які носять звання «народний», працюють спортивні секції, наукові гуртки, художні студії, центри та інше. Здобувачі освіти мають можливість проходити стажування під час практик, брати активну участь у проєктах, олімпіадах, конференціях, самостійно навчатися додатковим сучасним навичкам під керівництвом досвідчених наставників. Також систематичною залишається практика залучення фахівців із бізнесу та інших галузей до викладання та розробки освітніх програм.
Університет активно співпрацює з підприємствами, установами та організаціями щоб створити умови, максимально наближені до реального професійного середовища. Роботодавці стають не лише партнерами, а й активними учасниками освітнього процесу. Вони беруть участь у конференціях, науково-методичних семінарах, тренінгах, вебінарах, круглих столах. На факультетах, в інституті проводяться неформальні зустрічі з професіоналами-практиками, екскурсії до закладів/установ/організацій, що виступають потенційними базами практики, гостьові лекції тощо.
Профорієнтаційна роботи в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини також завжди орієнтувалася на споживача освітніх послуг: його потреби, перспективи, мотиви, здатність до саморозвитку та самовдосконалення, враховуючи динамічність соціальних та економічних зрушень, особливо нині, під час кризових викликів. Також увага звертається на формування тих компетентностей, які є концептуальними у визначенні конкурентоспроможності майбутнього професіонала: поглиблене вивчення іноземних мов, технічні інновації, проєктна діяльність, робота в команді, комунікативне партнерство, лідерство, критичність мислення, аналітика та узагальнення, здатність навчатися упродовж життя.
Для професійної мотивації нинішнього вступника в Університеті функціонують «Smart-cтудії моделювання майбутньої професії», мета яких – дозволити майбутньому вступнику долучитись до світу бажаної професії та зробити свідомий вибір освітньої програми. До роботи студій долучаються також студенти закладів фахової передвищої освіти та професійної (професійно-технічної) освіти.
Університет постійно отримує пропозиції від роботодавців, стейкхолдерів щодо працевлаштування випускників. Станом на сьогодні заклади соціальної сфери та заклади освіти на 68% укомплектовані психологами, соціальними педагогами, соціальними працівниками, які навчалися в УДПУ. Попит на підготовку таких фахівців є затребуваний, особливо в умовах війни, і очевидно, що буде ще актуальніший в період повоєнного відновлення країни.
Працевлаштування випускників – показник успішності університету, над підвищенням якого постійно працюють в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.