00

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини є провідним центром післядипломної педагогічної освіти в Україні, що пропонує широке коло курсів підвищення кваліфікації для педагогічних працівників різних спеціальностей. Курси спрямовані на поглиблення фахових знань, розвиток професійних компетентностей та впровадження інноваційних освітніх технологій у практику.

З квітня 2019 року по квітень 2025 року в Університеті підвищували кваліфікацію 17881 слухачів, з них за 4 місяці 2025р. 1270 слухачів.

Географія слухачів курсів представлена у презентації, яку можна переглянути нижче. Загалом було охоплено 191 територіальну громаду, 69 районів, 23 областей України.

Центром післядипломної освіти ініційовано укладення 120 угод про співпрацю з закладами дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти.

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини заключив меморандум про партнерство і співпрацю з Національною платформою педагогічних установ ЄАС – Єдина атестаційна система – платформа для цифровізації атестаційного процесу. Заклади освіти отримали доступ до цифрового формату атестаційного процесу педагогів та керівників установ. Таким чином адміністрації закладів освіти, мають доступ до єдиної атестаційної системи, можуть згенерувати електронні сертифікати, мають доступ до програми навчання та ін. Система передбачає оприлюднення викладачем інформаційно-методичних матеріалів, відео, презентацій з тематики курсів.

Курси ведуть досвідчені науково-педагогічні працівники факультетів та інституту, серед них: 10 докторів наук, професорів, 59 кандидатів педагогічних наук, доцентів, 2 старших викладачів, 12 викладачів.

Для забезпечення освітнього процесу на курсах підвищення кваліфікації у 2025 р. розроблено 91 освітню програму, з них 1 тривалістю180 год, 5 – 150год, 1 – 90 год, 2 – 60 год., 82 – 30 год.

Курси підвищення кваліфікації в УДПУ охоплюють різноманітні освітні напрями, зокрема:

  • менеджмент галузі знань «Освіта»: розроблено тематику курсів, яка забезпечує адаптацію до змін, зумовлених глобалізацією, цифровою трансформацією, децентралізацією влади та впровадженням концепції Нової української школи. Зростає потреба у керівниках нового типу — освітніх лідерах, які не лише адмініструють, а й здатні надихати, модернізувати систему, впроваджувати інновації та будувати партнерську освітню екосистему;
  • освітні педагогічні науки: курси зорієнтовані на поглиблення теоретико-методологічних знань, удосконалення науково-педагогічної майстерності та впровадження сучасних підходів до організації освітнього процесу у вищій і загальній середній освіті;
  • дошкільна та початкова освіта: програми зосереджені на впровадженні інноваційних здоров’язбережувальних технологій, розвитку творчого потенціалу дітей та формуванні життєвих компетентностей;
  • середня освіта: курси для вчителів предметів, таких як біологія, географія, математика, фізика, хімія, історія, інформатика, українська мова та інші. Програми включають теми з використання сучасних інформаційних ресурсів, впровадження STEM-освіти, формування критичного мислення та адаптації освітнього процесу до потреб учнів;
  • мистецька освіта: факультет мистецтв пропонує курси для викладачів музичного та образотворчого мистецтва, хореографії, спрямовані на вдосконалення виконавської майстерності та впровадження сучасних методик навчання;
  • іноземні мови: факультет іноземних мов організовує курси для вчителів англійської та німецької мов, що охоплюють теми інтерактивних цифрових інструментів, розвитку компетенцій для міжнародних іспитів та організації освітнього процесу в умовах Нової української школи;
  • соціальна робота та психологія: програми спрямовані на запобігання професійному вигоранню, створення безбар’єрного освітнього простору та психолого-педагогічну підтримку дітей з особливими освітніми потребами;
  • публічне управління: програми для податківців та працівників казначейств сприяють формуванню нової генерації фахівців, здатних реалізовувати публічну політику в умовах демократичних перетворень, децентралізації та цифровізації державного управління

Для ефективної організації освітнього процесу науково-педагогічні працівники розробили інформаційні пакети всіх дисциплін, що викладаються на курсах. З березня 2025 року навчально-методичне забезпечення курсів підвищення кваліфікації оприлюднюється в інформаційно-освітньому середовищі Університету Moodle. Слухачі курсів у вільному доступі мають навчальні, презентаційні, методичні, тестові матеріали з обраних тем.

Враховуючи особливості сьогодення, заняття проводяться у дистанційному форматі, що забезпечує гнучкість та доступність навчання для педагогів з різних регіонів України.

Упродовж навчання на курсах лекторами широко використовуються сучасні технології та активні методи навчання: технології розвитку критичного мислення; проблемного викладу матеріалу; кооперативного, інтерактивного навчання; хмарні та інтернет-технології, технології мобільного навчання.

При виконанні практичних завдань, слухачі курсів знайомляться з сучасними електронними сервісами. Викладачами використовуються: інтерактивні технології навчання із метою візуалізації навчального матеріалу, зокрема Classtime, Kahoot, LearningApps, Quizlet; генератори QR-кодів; хмари тегів WordArt.com; сервіси для створення інтелектуальних карт: Bubbl.Us, Mindomo Mindmeister, Coggle, Canva, методи й технології навчання з використанням штучного інтелекту. Такий підхід гарантує високу якість навчального процесу та актуальність змісту програм.

У центрі післядипломної освіти створено автоматизований каталог курсистів та сформовано особові справи 6538 слухачів; на офіційному веб-сайті університету постійно оновлюється сторінка «Курси підвищення кваліфікації», здійснюється реєстрація, оприлюднюються сертифікати, свідоцтва про завершення навчання в тижневий термін після навчання.

Курси підвищення кваліфікації в УДПУ імені Павла Тичини є важливим інструментом професійного розвитку педагогічних працівників, що відповідає сучасним вимогам освіти. Завдяки різноманітності програм, високому рівню викладання та гнучким формам навчання, університет сприяє підвищенню якості освіти в Україні та підтримує педагогів у їхньому прагненні до безперервного професійного зростання.

Тримаймо освітній фронт!

/Підготовлено за матеріалами Оксани Герасименко, відповідальної за організацію курсів підвищення кваліфікації, кандидата педагогічних наук, доцента кафедри географії, геодезії та землеустрою /

Пресцентр УДПУ