Загальноуніверситетська науково-практична конференція «Розвиток національно-мовної особистості в сучасному освітньому просторі» відбулася у рамках заходів, приурочених святкуванню Дня науки та в межах роботи науково-методичного центру «Формування національно-мовної особистості в умовах неперервної освіти». У науковому заході взяли участь представники факультетів української філології, початкової освіти, дошкільної та корекційної освіти.

Відкрила конференцію директор науково-методичного центру, доктор педагогічних наук, професор Лідія Мамчур, наголосивши, що формування мовної особистості – важливий напрям сучасної лінгводидактики. З вітальним словом до учасників конференції звернулася проректор з наукової роботи, кандидат педагогічних наук, доцент Олена Ярошинська.


Напрями роботи конференції були спрямовані в русло актуальних питань розвитку національно-мовної особистості та передбачали розв’язання наступних завдань, таких як «Розвиток національно-мовної особистості: ретроспективний огляд і сучасний стан», «Компетентнісний підхід до мовно-літературної освіти», «Пріоритетні напрями сучасної лінгвістики», «Культуромовні особливості фонетичного, лексичного, граматичного рівнів української мови», «Традиції та інноватика вітчизняної і зарубіжної лінгводидактики».



Активними учасниками конференції були викладачі та студенти факультету української філології. Варто відзначити наукові доповіді викладачів: кандидата філологічних наук, доцента кафедри української мови та методики її викладання Оксани Зелінської («Історія української літературної мови як основа формування національно-мовної особистості»); директора Наукової бібліотеки, кандидата філологічних наук, доцента кафедри практичного мовознавства Тетяни Григоренко («Концептуальна картина світу в мовній свідомості особистості»); старшого викладача кафедри української літератури та українознавства Інни Снігур («Українська народна риторика та її вплив на формування мовленнєвої культури студента-філолога»). Цікавими були виступи студентів Марини Ребрій, Катерини Тишко, Наталії Коржинецької.

Загалом учасниками наукового зібрання порушено гострі питання реформування мовної освіти, що обумовлюють потребу в учителях нової формації, які здатні впевнено діяти у різнотипних професійних педагогічних ситуаціях, володіти різними техніками комунікації, мати розвинене творче мислення, інноваційну культуру, спроможні генерувати новітні ідеї. Тому в ухвалі конференції наголошено на необхідності пошуків та реалізації оптимальних шляхів формування мовної особистості як наріжного завдання сучасної освітньої політики в державі.

Пресцентр УДПУ