Проєкт «Дослідження ефективності програми «Вивчаю – не чекаю» (Can’t Wait to Learn – CWTL) в Україні», спрямований на подолання освітніх втрат серед учнів початкової школи, активно реалізується відповідно до Меморандуму про співпрацю між Міністерством освіти і науки України та Міжнародною неурядовою організацією War Child Alliance. Проєкт об’єднав потужну мультидисциплінарну команду фахівців – психологів, педагогів та філологів – з різних міст України, зокрема з Києва, Полтави, Умані, Сум, задля спільної роботи над покращенням доступу дітей до якісної освіти в складних умовах сьогодення.

Дослідниками-асистентами та лідерами груп Проєкту є досвідчені викладачі з Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини: доцентка Оксана Гнатюк (кафедра фізики та інтегративних технологій), доцентка Наталія Шеленкова (кафедра психології), аспірантка Анна Цибулько (кафедра спеціальної та інклюзивної освіти, педагогіки та освітнього менеджменту), а також дослідниця, кандидат педагогічних наук Єлизавета Панченко.

Детальніше на сайті

Українським координатором Проєкту є докторка педагогічних наук, професорка кафедри іноземних мов Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Оксана Заболотна.

Серед основних пріоритетів команди дослідників – комплексний збір статистичних даних для всебічної оцінки ефективності програми «Вивчаю – не чекаю», глибокий аналіз її впливу на академічні навички учнів (зокрема, читання та математику), дослідження рівня охоплення програмою різних демографічних груп населення та порівняння ефективності використання застосунку з традиційними методами навчання.

Для забезпечення високої якості дослідження та належної підготовки команди на базі Лабораторії педагогічної компаративістики було організовано низку подій. Зокрема, успішно відбулися тренінги-практикуми для дослідників в галузі освіти: «Польові дослідження в освіті: етика і процедура, методика проведення глибинного інтерв’ю» (19-20 грудня 2024 р.) та «Методика проведення фокус-груп» (8-9 травня 2025 року). Такі цілеспрямовані зустрічі та постійна співпраця є вкрай важливими для успішного досягнення поставлених цілей Проєкту.

Реалізація подібних досліджень не лише безпосередньо допомагає дітям отримати доступ до якісної освіти в складних умовах, але й закладає основи для системних змін в освітній галузі, сприяє розвитку наукових розвідок та зміцненню міжнародної співпраці.

Пресцентр УДПУ