Щороку 3 грудня разом із світовою спільнотою Україна відзначає день людей з інвалідністю.

Відзначаючи Міжнародний день осіб з інвалідністю, прогресивне людство засвідчує цим, що громадяни з обмеженими фізичними можливостями потребують особливої уваги. Для них мають бути створені такі умови, які дають змогу відчувати себе рівними серед рівних. Адже саме ставлення до особливих людей визначає ступінь цивілізованості суспільства. Захищаючи гідність таких особливих людей, ми захищаємо своє людське обличчя.

Соціальна інтеграція молоді з особливими освітніми потребами передбачає створення обов'язкових умов, необхідних для успішного функціонування здобувачів освіти у суспільстві. Не відчуваючи себе повноцінними членами соціуму, такі студенти часто не усвідомлюють важливість свого існування, займають пасивну життєву, соціальну та громадянську позицію, недооцінюють власні можливості, знецінюють перспективи досягнення поставлених цілей, переживають труднощі у формуванні безпечного простору.

Підтримці молоді з особливими освітніми потребами в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини надають особливого значення, особливо сьогодні, в умовах повномасштабної війни.

 У фокусі уваги практичного психолога університету опинилася проблема адаптації таких студентів до умов воєнного часу, що полягає у дестабілізації їхнього психоемоційного стану в ситуаціях ризику та невизначеності, порушенні здатності відповідати викликам сьогодення, зниженні ефективності контролю різних аспектів власного життя.

Організація психологічного супроводу передбачає насамперед реалізацію визначених завдань:

  • формування у всіх учасників освітнього процесу толерантного ставлення до інакшості, розвиток терпимості до відмінностей між людьми;
  • адаптація здобувачів з особливими потребами до особливостей навчання у ЗВО, пристосування до ритму студентського життя;
  • вивчення індивідуальних особливостей розвитку особистості, розробка психологічного компонента індивідуальної програми реабілітації,
  • допомога у вирішенні виявлених психологічних проблем.

Психологічна підтримка здобувачів із особливими освітніми потребами охоплює такі напрями роботи практичного психолога університету: індивідуальна / групова консультація, корекційно-розвиткові заняття, лекції, заняття з елементами тренінгових технологій, індивідуальна / групова діагностика, гурткова робота.

Психолого-педагогічний досвід доводить, що правильно організована робота із молоддю з особливими освітніми потребами укріплює мотивацію до самопізнання та самовдосконалення, спонукає студентів зайняти активну життєву позицію, активізувати внутрішні ресурси, необхідні для реалізації особистісного потенціалу кожного із них.

Пресцентр УДПУ