Василь Сухомлинський – видатний педагог сучасності. З його іменем пов’язане збагачення і піднесення педагогічної науки ХХ століття. Вивчення та популяризація педагогічних ідей видатного українського педагога – почесне та відповідальне завдання науково-дослідної лабораторії «В. О. Сухомлинський і школа ХХІ століття». У рамках тижня з відзначення 100-річчя від дня народження видатного педагога було проведено круглий стіл «Сто порад учителеві від Сухомлинського», у роботі якого взяли участь управлінці, вихователі, закладів дошкільної та вчителі початкової освіти. Учасники круглого столу обговорили актуальні педагогічні ідеї Сухомлинського, зокрема, систему роботи педагога з шестирічками, уроки мислення на природі. Відбулась лекція-конференція «Реалізація педагогічних ідей В. О. Сухомлинського у розвитку творчої особистості майбутнього вихователя». Студентами було представлено інсценізацію оповідань та казок, вони декламували вірші, цитати і афоризми видатного педагога-гуманіста. Відбувся перегляд кінофільму «Сонце Василя Сухомлинського». Арт-проект факультету соціальної та психологічної освіти дав змогу студентам віднайти глибокий зміст виховання доброти, поваги, бережливості, толерантності, мудрості, працьовитості у казках великого педагога та відобразити це у малюнках. Доторкнутися до думки і слова Василя Олександровича через мистецтво танцю спробували студенти факультету мистецтв спеціальності «Хореографія», подарувавши учням Уманської загальноосвітньої школа І-ІІІ ступенів №11 імені Миколи Бажана цікаву виставу. Діти мали можливість переглянути казки «Вогнегривий коник», «Чотири вітри і материнське горе», «Як дзвенять сніжинки». Усі факультети університету долучилися до заходів з нагоди відзначення знаменного ювілею О. Сухомлинського, проводилися виховні години в групах, інсценізації казок, виставки ілюстрацій до його творів та багато іншого.

Гуманістичні ідеї Сухомлинського – це ідеї майбутнього. Розроблена українським практиком педагогічна система збагатила педагогічну науку новаторськими ідеями й положеннями, значно розширила теорію та освітню виховну практику і заслуговує сьогодні на нове осмислення. Адже духовна сутність виховання в пріоритеті і в наш час.

Пресцентр УДПУ