Будь-яка професія має свої складні сторони, здійснює значний вплив на особистість працівника. Негативні впливи належать числу професій системи «людина-людина», зокрема педагогу.

Синдром професійного вигорання у педагогів, як наслідок надмірного емоційного (а також фізичного та когнітивного) виснаження, часто стає причиною стресів, синдрому «хронічної втоми», деформації стосунків з іншими людьми, тенденції до негативного оцінювання себе, своїх професійних досягнень і успіхів, зниження працездатності за рахунок порушення функціонального стану, падіння активності психічних функцій (мислення, памʼяті, уваги і т. п.). Певне, кожен із педагогів, який зіткнувся із даною проблемою продовжить перелік негативних наслідків вигорання.

Часто серйозність цієї теми не усвідомлюється, витісняється, поки психосоматичний вияв проблеми не змусить нас зайнятися своїм здоровʼям, переглянути основні цінності та орієнтири, визначитись із пріоритетами, змінити відношення до себе та діяльності. З метою попередження формування та/або загострення синдрому професійного вигорання, практичним психологом Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини 
Світланою Бобиньовою було запропоноване онлайн-заняття «Горіти не згораючи».

Педагоги університету мали змогу ознайомитись із складовими професійного вигорання та загальними рекомендаціями із запобігання його розвитку, продіагностувати власний рівень трудоголізму та перфекціонізму як одних із основних причин вигорання педагога, визначити власне відношення до професії, усвідомити головні стресори в основних сферах життя, виразити протиріччя між «хочу» та «не хочу, але роблю».

Для тих, хто має намір пройти діагностику, потрібно перейти за посиланням та ознайомитись із рекомендаціями щодо запобігання вигоранню.

Пресцентр УДПУ