На кафедрі географії та методики її навчання природничо-географічного факультету УДПУ імені Павла Тичини для вчителів географії міста Умань та Уманського району проведено семінар «Роль вчителя географії у профорієнтаційному спрямуванні учнів загальноосвітніх шкіл». Співорганізаторами семінару виступили також відділи освіти Уманської міської ради та Уманської районної державної адміністрації, районний центр зайнятості.


Метою семінару було визначення ролі вчителів географії у профорієнтаційному спрямуванні учнів загальноосвітніх шкіл. Серед усіх шкільних наук географія є найромантичнішою, найбільш широкою і багатоплановою. Сучасний громадянин, не знаючи географії не зможе орієнтуватися в оточуючому нас динамічному світі, сприймати хоча б елементарну інформацію зі сторінок періодичних видань, радіо і телебачення. Не маючи елементарних знань про закони природи, людина втрачає зв’язок і з самою ж природою, приймаючи руйнівні рішення, знищуючи довкілля, ставлячи під загрозу і життя планети. Саме на уроках географії вчителі можуть навчити і виховати не байдужу людину, а таку що свідомо планує сьогоднішнє і майбутнє співіснування з природою. Ми живемо у складні часи, тому досить важливо, щоб не згас вогник доброти, відповідальності, любові до рідного краю, своєї Вітчизни.



Декан факультету, кандидат біологічних наук, доцент Руслан Якимчук у своєму вступному слові наголосив на тому, що у вищих навчальних закладах педагогічного профілю необхідно передбачити підготовку педагогічних кадрів з урахуванням потреб профільної школи.


Формувати в учнів географічні знання та світогляд потрібно не тільки на уроках, але й позакласно, і така робота тісно переплітається з профорієнтаційною, пошуковою діяльністю школярів. Із доповіддю на тему «Профорієнтація як основа становлення особистості у виборі майбутньої професії» виступила доктор педагогічних наук, професор Оксана Браславська.


Про моніторинг зовнішнього незалежного оцінювання з географії та вступу до вищих навчальних закладів випускників загальноосвітніх шкіл м. Умань та Уманського району на семінарі говорили методисти відділів освіти – міського Тетяна Плющ, районного Людмила Курган.



Про сучасні професії, пов’язані з географією розповідала кандидат географічних наук, доцент Ірина Кравцова, а про науково-дослідну діяльність студентів як результат профорієнтаційної роботи - кандидат географічних наук, доцент Олексій Ситник. Якщо учитель географії любить свій предмет, цікаво і змістовно проводить уроки, тоді й учні теж захоплюються географією, пов’язують свою майбутню професію з нею. Але саме головне, що з допомогою вчителя географії учні можуть зрозуміти, що значить по-справжньому любити свою професію, що значить бути гарним учителем і виявляють бажання йти по його стопах. Професійні інтереси вчителі географії не обмежуються тільки хорошим знанням свого предмета, отриманим у вузі, а націлені на постійне вдосконалення технологій навчання дітей в умовах роботи школи. Це сприяє поглибленню знань учнів, зацікавлює їх, прищеплює смак до наукових пошуків.


Екологічне виховання - це важливий етап формування географічних та економічних знань у школярів, намагання навчити їх не лише дивитися, а й бачити, не лише знати, а й розуміти. Вчителі географії принцип краєзнавства у своїй роботі мають реалізувати через проведення найбільш доступних масових форм вивчення природи, в яких переважають екскурсії, подорожі та походи. Про те, як можна поєднувати профорієнтаційну роботу з екологічним вихованням на уроках географії говорила на семінарі викладач Марина Кугай.

Яку роль відіграють ігрові технології у профорієнтаційній роботі у школі розповіла викладач Леся Запорожець. Завідувач відділу кар’єрного росту та профорієнтаційної роботи університету Світлана Цимбал-Слатвінська ознайомила присутніх з особливостями вступної кампанії 2014 року та реєстрації абітурієнтів на зовнішнє незалежне оцінювання.


Вчителі загальноосвітніх шкіл Умані поділились з присутніми досвідом. Профорієнтаційна робота в школі завжди залишається важливою ланкою в системі виховання учнів для вчителя географії. Підкреслювалось, що географія - це загальноосвітній предмет, який включає багато інших наук, поєднує їх, інтригує і разом з тим створює великі виховні можливості, дає шанс виховати в людини майбутнього духовні цінності, закласти в ній екологічну програму, бажання зберегти і примножити природу рідної землі, вчить мислити глобальними категоріями.

Пресцентр УДПУ