Нещодавно вперше на базі локомотивного депо Гайворон відбулось виїзне засідання Державної екзаменаційної комісії, на якому проходив захист бакалаврської роботи студентки природничо-географічного факультету УДПУ Тетяни Недзвецької «Роль залізничного транспорту в економічному розвитку Гайворонського району Кіровоградської області» (науковий керівник – кандидат географічних наук, доцент Олексій Ситник).

Це стало можливим завдяки тісній співпраці між кафедрою географії та методикою її навчання УДПУ імені Павла Тичини і локомотивним депо Гайворон (Кіровоградська область), котра продовжується упродовж кількох років. За цей час відбувались неодноразові робочі зустрічі для узгодження тематики спільних досліджень і заходів. Під час науково-практичних конференцій та фахових навчально-польових практик працівниками депо для учасників конференцій, викладачів і студентів природничо-географічного факультету проводились кваліфіковані екскурсії.

Дослідження сучасного стану, проблем та перспектив розвитку залізничного транспорту на території Гайворонського району, здійснювалось спільно із працівниками локомотивним депо Гайворон, а також Гайворонського районного краєзнавчого музею.

Прикметною була присутність та виступи на захисті роботи голови Державної екзаменаційної комісії професора Сергія Коця, наукового керівника Олексія Ситника, доцента кафедри географії та методикою її навчання Марини Кугай, директора Гайворонського міжшкільного навчально-виробничого комбінату Сергія Іщука, методиста Гайворонського центру дитячої та юнацької творчості Олени Мороз.

Дослідження Тетяни Недзвецької довело важливість залізничного транспорту як однієї з базових галузей економіки України. Значну роль в освоєнні території країни і, зокрема, Гайворонського району відіграли вузькоколійки. Сучасний економічний стан Гайворонського району тісно пов’язаний із залізницею і є відображенням її становлення, піднесення, занепаду та перспектив на майбутнє. Технічний прогрес та реалії сьогодення змінили транспортні пріоритети й спосіб життя в Гайворонському районі Кіровоградській області. Але вузькоколійка, якій пощастило (поки що) вижити, залишається потрібною людям. Сьогодні вона – одна з перспективних туристичних атракцій, звісно, якщо не знайде свого призначення в промисловості і не відновиться нормальний рух з перевезення пасажирів, вантажів тощо.

Членам Державної екзаменаційної комісії й самим було цікаво ознайомитись унікальними зразками залізничної техніки та оглянути експозицію місцевого краєзнавчого музею.

Пресцентр УДПУ