В Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини за участі заступника Голови Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації, доктора економічних наук, професора Сергія Захаріна відбувся круглий стіл «Інтеграція природничих наук та державного контролю для покращення якості життя».
Учасників зібрання привітав ректор Університету, професор Олександр Безлюдний. Олександр Іванович побажав їм конструктивного діалогу та плідної праці на благо України.
Модератори круглого столу ‒ проректор з міжнародних зв’язків та стратегічного розвитку, доцент кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Володимир Миколайко, науково-педагогічні працівники факультету природничої освіти та природокористування, факультету фізики, математики та інформатики.
Спікерами виступили доктор педагогічних наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України, завідувач кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Михайло Мартинюк; доктор педагогічних наук, професор, академік Академії наук вищої освіти України, відмінник освіти України, завідувач кафедри географії, геодезії та землеустрою Оксана Браславська; доктор педагогічних наук, професор кафедри хімії та екології Світлана Совгіра; кандидат біологічних наук, доцент, завідувач кафедри біології та здоров’я людини Ігор Красноштан; кандидат педагогічних наук, доцент, виконуюча обов’язки завідувача кафедри хімії та екології Наталія Горбатюк.
Під час роботи круглого столу розглянуто такі питання:
- гармонізація географічних досліджень й освіти з управлінськими рішеннями регіонального рівня;
- співпраця науки та контролюючих органів у забезпеченні екологічної безпеки;
- інтеграція науки, освіти та державного управління: біологія у фокусі якості життя;
- роль державного контролю у регулюванні хімічних досягнень; сучасне фізичне знання як фундаментальна основа інтеграції шкільної природничої освіти.
Спікерами неодноразово наголошувалося, що природничі науки є важливою складовою освіти, оскільки вони формують критичне мислення, розуміння світу навколо нас та здатність отримати знання в практичному житті. Якість освіти в галузі природничих наук значною мірою впливає на інноваційний розвиток країни, екологічну свідомість населення та професійну підготовку фахівців.
Також зазначалося, що природничі науки мають важливе значення для державного управління, оскільки забезпечують наукову основу для прийняття рішень у таких сферах, як екологія, енергетика, сільське господарство, медицина та освіта. Державний контроль за розвитком природничих наук та їх інтеграцією в систему освіти є інструментом забезпечення якості навчання, ефективного використання ресурсів і сталого розвитку.