«ФОРМУВАННЯ МОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ В КОНТЕКСТІ БАГАТОСТУПЕНЕВОЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ ОСВІТИ». Такою була тема ІІІ Всеукраїнського науково-методичного семінару з міжнародною участю, який відбувся нещодавно в УДПУ на базі науково-методичного центру з лінгводидактики.

Актуальність теми семінару викликала надзвичайну зацікавленість, в результаті у науковому зібранні взяли участь 195 викладачів вищих навчальних закладів, методистів міських та районних відділів освіти, вчителів-словесників, учителів початкових класів, вихователів дошкільних установ із Житомирської, Закарпатської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської областей України. Учасниками семінару стали і представники Росії.

Із вітальним словом до учасників семінару звернулась проректор з наукової роботи та міжнародного співробітництва, кандидат історичних наук, доцент Владилена Сокирська.

На семінарі обговорювалися такі питання: «Стратегічна мета сучасної неперервної мовної освіти»; «Особистісно орієнтоване, компетентнісне, комунікативно-діяльнісне, функційно-стилістичне спрямування мовного навчання»; «Формування комунікативної компетентності (мовної, мовленнєвої, соціокультурної, діяльнісної) дошкільника, учня початкової, основної й старшої школи»; «Методичний інструментарій сучасного педагога: форми, методи, прийоми, засоби»; «Ефективні технології в системі мовної освіти».

У рамках роботи семінару обговорено змістовий і процесуальний аспект мовного навчання в умовах взаємопов’язаної системи освіти – дошкільний навчальний заклад, початкова школа, основна і старша школа, вищий навчальний заклад.

На пленарному засіданні виступили доктор педагогічних наук, професор кафедри практичного мовознавства, директор Науково-методичного центру «Формування національно-мовної особистості в умовах неперервної освіти» Лідія Мамчур. Доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри практичного мовознавства Ірина Кучеренко розкрила тему «Цілевизначення сучасного уроку: сутність і концептуальні засади». Про особливості навчання письма ліворуких дітей говорила кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фахових методик та інноваційних технологій у початковій школі Людмила Роєнко. Учитель української мови і літератури, Заслужений учитель України, учитель-методист Тальнівського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-гімназія» Черкаської області Любов Нерубайська виступила із доповіддю «Формування мовної свідомості засобами української мови». Досвідом роботи з розвитку критичного мислення учнів на уроках української мови поділилась вчитель української мови та літератури, вчитель-методист Уманської міської гімназії Валентина Молоканова, а учитель початкових класів, учитель-методист загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Мошурів Тальнівського району Черкаської області Вікторія Штангей розкрила тему «Урок крізь призму гуманної педагогіки». Про формування творчої особистості молодшого школяра говорила учитель початкових класів загальноосвітньої школи № 11 м. Умань Наталія Мацнєва, а про формування мовленнєвої компетентності дошкільників — вихователь дошкільного навчального закладу ясла-садок комбінованого типу №12 м. Умані Вікторія Конащук. Як розвивають діалогічне мовлення у дітей старшого дошкільного віку розповіла вихователь дошкільного навчального закладу ясла-садок комбінованого типу №12 м. Умані Наталія Трегубова.

Роботу семінару продовжили на засіданнях секцій лінгводидактики дошкільної та початкової освіти, основної школи та вищої освіти. Інформативним завершенням семінару стала презентація методичних рекомендацій щодо використання і популяризації інноваційних лінгводидактичних ідей в аспекті формування національно-мовної особистості в умовах неперервної освіти.

Пресцентр УДПУ